امتیاز
5 / 5.0
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دفتری از داستان گنجی

کتاب صوتی دفتری از داستان گنجی اثر موراساکی شیکی بو با صدای فاطمه حسینی و همکاری نشر پرنده با گروه فرهنگی یم منتشر شده است. شخصیت اصلی کتاب دفتری از داستان گنجی، یکی از فرزندان امپراتور به نام هیکاری گنجی است.

 این کتاب یکی از داستان‌های گِنجی است که عده‌ای آن را قدیمی‌ترین عاشقانه‌ی جهان می‌دانند. داستان گنجی متعلق به دوره‌ی هیان است. این کتاب از پنجاه و چهار دفتر  تشکیل شده است؛ البته در نسخ خطی مختلف، تعداد دفترها متفاوت است. چیزی بالغ بر هشتصد بیت شعر در قالب واکا در این اثر وجود دارد.

کتاب حاضر اگرچه یک دفتر از پنجاه و چهار دفتر داستان گنجی است، اما همان طور که داستان رستم و سهراب می تواند مستقل از شاهنامه بیان شود، «یوگائو» نیز می تواند داستانی مستقل باشد، با این همه خلاصۀ سه دفتر قبلی نیز آورده شده است. ترجمۀ کتاب حاضر بر اساس آخرین ترجمۀ بانو یوسانو آکیکو از «داستان گنجی» انجام شده است.

درباره‌ی جایگاه کتاب دفتری از داستان گنجی در میان منتقدان اختلاف نظر  وجود دارد. عده‌ای آن را اولین رمان جهان، گاهی اولین رمان مدرن جهان، تعدادی اولین رمان روانشناختی جهان و بعضی اولین رمان عاشقانه جهان می‌دانند.

صفحات کتاب :
126
کنگره :
PL839‭‬‭ /و4‏‫‬‭د7 1397
دیویی :
895/6314
کتابشناسی ملی :
5397460
شابک :
‭978-600-8955-18-4‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دفتری از داستان گنجی