کتاب ریاضی 3 pdf

پایه دوازدهم، کلیه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ریاضی 3

با تهیه کتاب ریاضی 3، براحتی می توانید با استفاده از آن، از پس امتحانات کلاسی، پایان ترم و کنکور برآیید. بی تردید می دانید که هیچ کس صرفاً با تماشای فوتبال، فوتبالیست نمی شود، بلکه ضمن آموزش نکات مربوطه باید داخل گود شود و بسیار تمرین کند تا به هدفش برسد. این تنها یک مثال بود، یاد آور می‌شویم که در تمام رشته ها و زمینه ها برای رسیدن به درجۀ مهارت و موفقیت سهم آموزش 10% ولی در مقابل سهم تمرین و تکرار 90% می باشد.

ریاضی نیز چنین است اگر می خواهید در آن، به مهارت برسید باید نکات آموزش دیده را تمرین کنید. تمرین به معنای رسیدن به جواب مسالۀ نیست بلکه ور رفتن با مسالۀ داده شده است؛ همانند شوت کردن توپ توسط یک فوتبالیست به سمت دروازه که فقط تعدادی از شوتهای او ، شاید تبدیل به گل شود، همین شوت کردن ها یعنی تمرین کردن.

با توجه به این که کتاب درسی ریاضی 3 هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش فرصت کافی برای باز کردن مطالب به زبان ساده را ندارد لذا بر آن شدیم که کتاب حاضر را تقدیم شما عزیزان بکنیم که شامل تمام نکات درسی به زبان ساده، مثال های متنوع، تست، مسایل کاربردی براساس سرفصل کتاب درسی است که بر پایه بیش از 20 سال تجربه تدریس ریاضی آماده شده است. شما براحتی می توانید با استفاده از آن، از پس امتحانات کلاسی، پایان ترم و کنکور برآیید .

در پایان توجه شما را به این نکته جلب می‌کنیم که اگر یک مطلب ریاضی را یاد بگیرید برای همیشه ثابت است و عوض نمی شود و در کل دنیا به دردتان خواهد خورد. شما برای یادگیری جدول ضرب کلی زحمت کشیدید اما الآن خیالتان راحت است که هیچ وقت عوض نمی شود ودر تمام کشور ها ثابت است و همانی است که شما یاد گرفته اید: ریاضی ثبات دارد و علم جهانی است .

ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر کس که می خواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشته های مختلف بر این باورند که هر علمی که زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست . بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بود تا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند. در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه های تحصیلی باشد. در دنیای امروز علم ریاضی به منزله خون در پیکره عظیم سایر علوم می‌باشد.

آموزش ریاضیات نه تنها یک علم است بلکه الگویی است برای آموزش صحیح سایر علوم . ذهن های خلاق، مبتکر، جسور به منظور پاسخگویی به سؤالات پیرامون خود بی شک منتج از یک نظام یافتگی است که ماهواً دانش ریاضی این توانایی را خواهد داشت تا آن را احیا کند. فتح کرات آسمانی، پرتاب سفینه ها، ساخت زیر دریایی های هسته ای و ورود به دنیای فرا پیچیده با برخورداری از دهها، صدها و هزارها تکنولوژی مدرن که هر کدام پاسخگوی بخشی از معضلات جامعه بشری در این هزاره شگرف می باشد. از این رو می‌توان گفت آموزش صحیح ریاضی یعنی آموزش صحیح همه علوم.

گزیده کتاب ریاضی 3

پیوستگی توابع

اگر یک تابع تغییرات دفعی یا ناگهانی نداشته باشد به آن تابع پیوسته می گوییم مثلاً وقتی که یک هواپیما در آسمان پرواز می کند چون در هوا توقف ندارد و تغییرات دفعی ندارد پس نمودار حرکت آن پیوسته است.

صفحات کتاب :
62
کتابشناسی ملی :
8698371
شابک :
978-600-169-447-9
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه ریاضی 3