معرفی و دانلود کتاب تامل و مروری بر روانشناسی در ورزش

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تامل و مروری بر روانشناسی در ورزش

کتاب تامل و مروری بر روانشناسی در ورزش نوشته‌ی کمال نادری امیری توسط انتشارات آپامهر منتشر شده است. علم و روش علمی در کنار تجربه و به کارگیری توامان این دو به نحو شایسته، کمک بزرگی به بشر و جامعه بشری برای بدست آوردن توفیقات و کشف مجهولات مختلف می‌نماید.

دانسته ها، تجارب و علوم بشری بسیار گسترده و دارای شاخه‌های گوناگون در حوزه‌های مختلفی می‌باشد و مجهولات و نیازهای جامعه‌ی بشری نیز به همین صورت است، به گونه ای که اگر انسانی تمام عمر خویش را صرفا" به فعالیت بر یک شاخه و گرایش علمی و تجربی معطوف کند باز هم کار زیادی از پیش نخواهد برد.

بنابراین مسولیت و رسالت هر انسانی است که در حد بضاعت وجودی خود در جهت جستجو، کشف و دانستن بکوشد و دانسته ها، تجارب و معلومات خود را با همنوعان خویش به اشتراک بگذارد تا اینگونه ضمن حرکت در مسیر کمال انسانی، بخشی از رسالت خویش را به انجام برساند.

گزیده کتاب تامل و مروری بر روانشناسی در ورزش

استفاده از علم روانشناسی در برخی کشورها به دلیل عدم توجه و آگاهی مسئولان سازمان‌های ورزشی کمتر مورد عنایت بوده است امادر کشورهایی که افراد متخصصص و علمی تصمیم گیرنده اند روانشناسی ورزش از ارکان جدایی ناپذیر در آماده سازی ورزشکاران برای تمرین و مسابقه بخصوص مسابقات سطوح جهانی و المپیک محسوب می‌شود. در هرم قهرمانی چنانچه ورزشکاران از آمادگی روانی لازم برخوردار نباشند، امادگی جسمانی، فنی و تاکتیکی، کمترین نقش را در موفقیت آن ها خواهد داشت.

در مسابقات جهانی به ویژه بازی‌های المپیک ده نفر نخست قهرمانی از نظر امادگی بدنی، فنی و تاکتیکی تقریبا در یک سطح هستند ولی مدال طلا به کسی تعلق خواهد گرفت که از نظر امادگی و ذهنی آماده‌تر باشد. برخی از ورزشکاران علاوه بر سوابق تمرین و شرایط جسمی قابل مقایسه با دیگران از لحاظ ذهنی نیز نسبت به دیگر ورزشکاران برترند.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‭GV706/4‏‫‬‮‭
دیویی :
‏‫‭796/01
کتابشناسی ملی :
6117048
شابک :
978-600-7146-92-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تامل و مروری بر روانشناسی در ورزش