کتاب تاملی بر زندگانی ابو الاسود دولی و شرح گزیده ی اشعارش pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاملی بر زندگانی ابو الاسود دولی و شرح گزیده ی اشعارش

کتاب تاملی بر زندگانی ابو الاسود دولی و شرح گزیده ی اشعارش اثر محمدجواد گودینی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. ابو الاسود دؤلی از شاعران و ادیبان بزرگ و والاتبارری است که در عصر خلافت امام علی (ع) از شهرت بسزایی برخوردار بود. او از بزرگانی است که اشعار زیبا و دلنشینی در ستایش اهل بیت پیامبر (ص) سروده است و از پیشکسوتان سرودن شعر در خصوص جریان عاشورا و رثای سالار شهیدان امام حسین (ع) [که به أدب الطف مشهور است] به شمار می رود.

ادیبان و کارشناسان تاریخ ادبیات عربی، نقت ابو الاسود دولی در تدوین علم نحو را ستوده اند و این اقدام وی در دریافت چارچوب کلی دانش نحو از امام علی بن أبی طالب را اقدامی بزرگ و ارزشمند برای حراست از زبان عربی و جلوگیری از انحراف این زبان ارزیابی می کنند.

گزیده کتاب تاملی بر زندگانی ابو الاسود دولی و شرح گزیده ی اشعارش

 به دیگر سخن، روایات بی شماری وجود دارد مبنی بر آن که ابو الأسود دؤلی نخستین کسی است که چارچوب زبان عربی را تدوین نموده و به صورت منسجم گردآوری کرده است و خلیل بن أحمد فراهیدی نیز نخستین کسی محسوب می شود که در دانش عَروض سخن گفته و نظرات آن دانش را گرد آورده است و دانش پژوهان، دانشمندان و کارشناسان دیگر، به گفته های آنان مطالب و نظرات خود را افزوده اند.

 می توان گفت، پس از گسترش فتوحات در سرزمین های گوناگون و ورود گروه فراوانی از مردم به اسلام و توسعه ی زبان عربی، این زبان دستخوش برخی تغییرات قرار گرفت و تدوین قواعد زبان عربی نیازی ضروری به شمار می رفت.

صفحات کتاب :
84
کنگره :
PJA3168‭
دیویی :
892/721
کتابشناسی ملی :
7428215
شابک :
978-964-295946-4
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه تاملی بر زندگانی ابو الاسود دولی و شرح گزیده ی اشعارش