امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جهان آخرت

کتاب جهان آخرت اثر مرتضی متقی نژاد توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. معاد از نظر اسلام یعنی همۀ انسان‌هایی که در این عالم متولد شده‌اند و می‌میرند، همگی در جهان دیگری زنده شده و در قیامت در دادگاه عدل الهی حضور یافته و پس از رسیدگی به اعمال و رفتار دنیوی آن‌ها، در بهشت و سعادت جاودانه یا در دوزخ خشم و غضب الهی همیشه خواهند بود.

آیات قرآن کریم نشان می‌دهد که در میان مسائل عقیدتی هیچ مسئله‌ای در اسلام بعد از توحید به اهمیت مسئلۀ معاد و اعتقاد به حیات بعد از مرگ و حسابرسی اعمال بندگان و پاداش و کیفر و اجرای عدالت نیست. وجود بیش از هزار آیه دربارۀ معاد، مقدمات، علایم و نتایج آن، شاهد گویای این مدعا است. ازاین رو، مسئلۀ معاد و جهان آخرت همواره در سرلوحۀ دعوت انبیا قرار داشته است و پیامبران الهی علیرغم مخالفت‌های سرسختانۀ مردم در پیشروی چنین مسئله‌ای، همواره بر آن تأکید داشته و مردم را به اعتقاد به چنین اصلی دعوت کرده‌اند و این مقاومت و پایداری انبیا در طرح مسئلۀ معاد و آشنا ساختن مردم با مسئله جهان پس از مرگ، نشانگر اهمیت فوق‌العادۀ این اصل اعتقادی در زندگی بشر و سعادت و کمال نهایی انسان است.

موضوع کتاب جهان آخرت هم بحث معاد است. دربارۀ معاد همواره دو مسئله مورد گفت‌وگوی دانشمندان قرار گرفته است: یک، آیا در آخرت یک جهان تازه‌ای تشکیل می‌شود که تمام پدیده‌های این جهان در آنجا زنده و محشور می‌گردند؟ دو، دربارۀ بازگشت انسان و کیفیت آن بحث‌هایی مطرح بوده است. ولی چون جهت‌گیری بحث‌ها در معاد همیشه روی مسئلۀ دوم بوده است لذا در این کتاب، محور بحث اصل بازگشت انسان و کیفیت آن قرار داده شده است.

گزیده کتاب جهان آخرت

تازه کهکشان ما با این منظومه شمسی و میلیون‌ها ستاره، خود یک کهکشان از میلیون‌ها کهکشان است که در جهان وجود دارد و هیچ کس نمی‌داند که چند میلیون کهکشان د رجهان وجود دارد و هر وقت تلسکوپ نیرومندتر و تازه‌ای ساخته شود کهکشان‌های بیشتری کشف می‌گردد.

به قول یکی از دانشمندان آن چه که ما امروز تسخیر فضا می‌نامیم در برابر عظمت جهان بالا درست مانند این است که پروانه‌ای ظریف روی برگ درخت عظیمی که هزاران شاخه و میلیونها برگ دارد و در میان جنگل انبوه بی پایانی که صدها فرسنگ طول دارد نشسته باشد و تصمیم بگیرد از آن برگ به روی برگ دیگری که مجاور آن است پرواز کند؛ برگ اول، «زمین ما»، برگ دوم، «ماه» و آن شاخه، همچون منظومه شمسی و آن درخت، کهکشان، و آن جنگل، همچون جهان هستی، و دانشمندان نجوم، مانند مسافرانی که در جنگل گردش می‌کنند، ستارگان این جنگل را تشکیل می‌دهند وهمان طور که هر جنگل محدود است تعداد ستاره‌ها نیز محدود است؛ اما تعداد آن چقدر است تخمین هایی که زده شده است تعداد ستارگان را در حدود چهل میلیارد نشان می‌دهد.

صفحات کتاب :
91
کنگره :
BP222‏‫‬‭/م2ج9 1395
دیویی :
297/44
کتابشناسی ملی :
4320424
شابک :
978-600-314-124-7
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه جهان آخرت