کتاب ارشاد الطالبین (ریاض الجنه) pdf

روایت ها و حکایت های تربیتی و تبلیغی؛ ره توشه مبلّغان و معلّمان و راهکارهایی برای بهتر زیستن همگان

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ارشاد الطالبین (ریاض الجنه)

کتاب ارشاد الطالبین (ریاض الجنه) اثر ابراهیم بابایی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. این کتاب دربردارنده روایت ها و حکایت های تربیتی و تبلیغی؛ ره توشه مبلّغان و معلّمان و راهکارهایی برای بهتر زیستن همگان می باشد.

گزیده کتاب ارشاد الطالبین (ریاض الجنه)

بر اساس آیه ۳۰ سوره روم، و آیه ۱۷۲ اعراف که توحید در جان انسان تعبیه شده است معلوم می‌شود که:

اولاً: بینش توحیدی که مبدأ پیدایش همه فضایل اخلاقی است، در جان انسان ذخیره شده است. ثانیاً: گرایش به جمال و جلال حق و تخلق به اخلاق الهی در جان هرکسی تعبیه شده است ثالثاً: وحی و شریعت آمده تا این گرایش‌ها و بینش‌ها را شکوفا کنند.

براین‌اساس تعلیمات دینی، تحصیل فضایل اخلاقی و تهذیب روح همگون با فطرت است نه تحمیل بر فطرت. ازاین‌رو اگر کسی در راه خیر یک گام بردارد، ده گام جلو می‌رود. چون در مسیر مستقیم و در جهت وفاق حرکت می‌کند. مثلاً اگر شناگری، در دریای خروشان یا نهر جوشانی در جهت وفاق و همراه با موج، یا در جایی که شکن‌های گوناگون نهر مواج در حرکت است شنا کند، چون در جهت وفاق آن شنا می‌کند با برداشتن یک‌قدم ده قدم جلوتر می‌رود و اگر کسی بخواهد در جهت خلاف شنا کند به‌اندازه همان یک‌قدم هم برای او دشوار است.

ازاین‌رو آنچه در شریعت آمده است و من جاء بالحسنة فله عشر أمثالها تنها وعده اعتباری محض نیست؛ بلکه پیامش این است که اگر شما روح را یک‌قدم در راستای فضیلت بردید، ده قدم جلوتر می‌رود. چون فضیلت با ذائقه روح، سازگار و رذیلت برای آن تلخ است. در راه فضیلت اگر کسی جلوتر رفت، گاهی ممکن است با یک‌قدم، چندین قدم را طی کند و حتی گاهی هم ممکن است که با یک‌قدم هر دو نشئه را طی کند.

صفحات کتاب :
504
کنگره :
135BP/982/1397 ت 48 پ 55
دیویی :
297/354
کتابشناسی ملی :
3588720
شابک :
5-52-314-600-978
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه ارشاد الطالبین (ریاض الجنه)