امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب ازدواج آسان در سنت و قرآن

کتاب ازدواج آسان در سنت و قرآن اثر عبدالرحیم روحانی نیا توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. در این کتاب که برای نسل جوان معاصر تدوین شده، ابتدا آیاتی را که راجع به ازدواج و حکمت خدادادی آن در قرآن آمده، مورد مطالعه و بررسی قرار داده و سپس ذیل آیات از روایاتی که در تحکیم روابط صحیح خانواده آمده، به عنوان الگوی متعالی در شرایط و زمان خاص خودش و تطبیق آن در زمان معاصر از آن اندیشهٔ معصومین (ع) بهره گرفته شده و آسان‌ترین روش زندگی مشترک خانوادگی را برای جامعه‌ مسلمانان و جوانان که تازه قدم در اجتماع جدید گذاشته اند به آن‌ها نشان داده تا بر اساس اندیشهٔ دینی بتوانند بهترین و سالم‌ترین زندگی مشترک خویش را آغاز کنند و به سر منزل مقصود برسند. این کتاب ۳ سرفصل دارد:

الف: عمل به سنّت حسنهٔ ازدواج و بار مثبت آن در زندگی
ب: عمل نکردن به سنّت حسنهٔ ازدواج و بار منفی آن در زندگی
ج: عمل کردن به سنّت حسنهٔ ازدواج و علت ناموفق بودن آن در زندگی

در کتاب ازدواج آسان در سنت و قرآن به جوانان توصیه می‌شود در تمام مراحل زندگی مخصوصاً در رابطه با ازدواج، پیامبر (ص) و اهل بیتش را اسوه و الگوی خویش قرار دهند تا مزهٔ خوب و سالم زندگی کردن را بچشند، چون ما مسلمانیم و به مصداق آیهٔ فوق ایمان به خدا و روز قیامت داریم و همیشه یاد و ذکر خدا را به عنوان شعائر دینی و اعتقادی در فرهنگ اصیل اسلامی بر زبان داریم و بدان پای بندیم.

گزیده کتاب ازدواج آسان در سنت و قرآن

اگر در میان حیوانات دو جنس مخالف نر و ماده نباشد زاد و ولد صورت نمی گیرد و نمی تواند به رشد و ازدیاد خودش ادامه دهد. در میان انسان‌ها هم اگر ماده نریت در مرد و مواد ماده در زن نباشد انسان‌ها هم برای ازدیاد نسل دچار مشکل می‌شوند.

در میان گیاهان هم اگر گیاهی تک محصولی باشد. گیاه جنس مخالف در کنار او نباشد و گرده افشانی توسط باد ها و یا انسان صورت نگیرد آن گیاه زاد و ولد و یا محصولی به بار نمی‌آورد.

نیروی برقی را که ما در همه زمان‌ها از آن استفاده می‌کنیم از دو نیروی (فاز و نول) و یا نیروی مثبت و منفی تشکیل شده و انرژی خودش را از این دو عنصر می گیرد و به حرکت خویش ادامه می‌دهد.

صفحات کتاب :
87
کنگره :
BP258/5
دیویی :
297/725
کتابشناسی ملی :
7397750
شابک :
978-600-314-647-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه ازدواج آسان در سنت و قرآن