امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مدیریت شهری و سلامت اجتماعی با تأکید بر ورزش همگانی

کتاب مدیریت شهری و سلامت اجتماعی با تأکید بر ورزش همگانی توسط محمد اسلامیان و کمال نادری نوشته شده است. کتاب حاضر که با عنوان "مدیریت و سلامت اجتماعی با تأکید بر ورزش همگانی" در چهار فصل گردآوری و تدوین شده است، به نقش، اهمیت و جایگاه مدیریت شهری و ارتباط آن با سلامت اجتماعی پرداخته و به عامل مهم سلامت اجتماعی که از اهداف و شاخصه‌های مدیریت موفق شهری می‌باشد توجه و تأکید خاصی دارد.

 از همین روی و بر اساس این واقعیت، یکی از اصلی‌ترین عوامل سلامت فردی و به تبع آن سلامت اجتماعی، ورزش همگانی بوده که در این کتاب مورد تأکید قرار گرفته و از جنبه های مختلف به آن پرداخته شده است و تأثیرات مختلف آن بر سلامت اجتماعی و دستاوردهای گوناگون آن مورد ارزیابی قرار گرفته است.

گزیده کتاب مدیریت شهری و سلامت اجتماعی با تأکید بر ورزش همگانی

شهروندی یک موقعیت عضویت است که شامل مجموعه‌ای از حقوق، وظایف و تعهدات است و بر برابـری عدالت و استقلال دلالت دارد. شهروندی عضویت فعال یا غیرفعال فرد در دولت با حقوق جهانی معین و برابری در تعهدات در سطح مشخص شده است. شهروندی جایگاهی اجتماعی است که در رابطه با دولت با سه نوع حق شامل حقوق مدنی، حقوق سیاسی و حقوق اجتماعی همراه است. شهروندی منزلتی را نشان می‌دهد که با قانون اعطا می‌شود.

درعین‌حال، این مفهوم نشان می‌دهد که اشخاص به اعتبار جایگاهشان در اجتماع یا واحد سیاسی دارای حقوقی هستند. بر اساس این رویکرد، چون افراد در زندگی مشترکی سهیم می‌شوند، پس دارای حقوق و وظایفی نیز هستند. از این‌رو به سبب همان زندگی مشترک، خواه در فعالیت اقتصادی یا امور فرهنگی و تعهد سیاسی، همگان از لحاظ اخلاقی نسبت به یکدیگر وظایفی دارند. شهروندی در واقع شرایط عضویت در واحدی سیاسی(معمولاً دولت ملی ) است که از حقوق و امتیازات ویژه کسانی محافظت می‌کند که وظایف معینی را انجام می‌دهند.

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
256
کنگره :
JS50
دیویی :
‏‫‬‭320/85
کتابشناسی ملی :
7663264
شابک :
978-622-97802-0-6

کتاب های مشابه مدیریت شهری و سلامت اجتماعی با تأکید بر ورزش همگانی