امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تاریخ ایل بهمئی

کتاب تاریخ ایل بهمئی اثر ناصر خلیلی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. ایل بهمئی از دو تیرهٔ احمدی و محمدی تشکیل شده‌است که خود دارای زیر مجموعهٔ‌های بسیاری هستند. تیرهٔ احمدی به دو بخش جلالی و بیژنی تقسیم می‌شود. جلالی از طوایف باولی، شوسنی، کمبری و شاه نظری تشکیل شده‌است.

بیژنی از طوایف بیژنی، غیبی، ویسی، بتلی، بالیاوی، کهرلی، بلواسی، تاکائیدی، شه مصیری و مشهدی محمدی تشکیل شده‌است. تیرهٔ محمدی از نه طایفهٔ خلیلی، نری‌میسا، عالی محمدی، کمایی، محمدمیسا، بناری، کلاه کج، نوروزی و علایدالدینی تشکیل شده‌است شده است که طایفهٔ علاءالدین خود دارای زیر مجموعهٔ‌هایی به نام شیخ، محمد، خاجمیر، قنبر و نعمت‌الله است.

بهمئی از ایل‌های لر ساکن ایران است. ایل بهمئی یک مجموعه پدر تبار است و در نهایت از نظر نسب شناسی به یک نیای مشترک می رسد. «بهمن» جد مشترک بهمئی‌ها است.

گزیده کتاب تاریخ ایل بهمئی

ایل بهمئی یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین ایالات استان کهگیلویه و بویر احمد است. با این وجود جمعیت کثیری از آن در استان خوزستان که هم مرز با استان می باشد ساکن هستند و جمعیت قابل توجهی از ایل بهمئی به صورت تشکل های فامیلی در استان فارس، اصفهان، تهران، قم، بوشهر و چهارمحال بختیاری زندگی می کنند.

صفحات کتاب :
765
کنگره :
BP781/ 76 خ 17 ت/ 79
دیویی :
316/487
کتابشناسی ملی :
1877677
شابک :
978-600-314-505-4
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه تاریخ ایل بهمئی