کتاب شناخت دیابت یا مرض قند pdf

راه های پیشگیری و درمان و صدها نکته در مورد دیابت درمان (بیماری مرض قند یا دیابت)

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شناخت دیابت یا مرض قند

کتاب شناخت دیابت یا مرض قند اثر جابر آقایی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. دیابت درمان دارد. این شعار نیست، واقعیتی است که با مصرف گیاهان دارویی و میوه‌ها و سبزیجات و رعایت اصول الگوی صحیح تغذیه، ورزش و تحرک و پرهیز از فست‌فودها و نوشابه‌های گازدار رنگی، قند و شکر و برنج سفید و روغن‌های پارافینی امکان قطعی درمان کامل را در پی خواهد داشت. باید توجه داشت که دیابت را نباید به یک بیماری مزمن با مرگ و میر زیاد محدود کرد، بلکه باید آن را یک مشکل عمده سلامت اجتماعی با اهمیت همه‌گیر شناختی دانست. شیوع فزاینده دیابت که زنگ خطری برای جامعه انسانی است را به چندین عامل می‌توان ارتباط داد؛ از جمله افزایش هشداردهندۀ چاقی به علت سبک زندگی نشسته و کم تحرک که حتی برای کوچک‌ترین کار خود از ماشین استفاده می‌کنند و رژیم‌های پرکالری و پرچرب، همچنین پیر شدن ساختار جمعیتی که خطر ابتلا به این بیماری را در آن‌ها بیشتر می‌کند. سونامی دیابت، آژیر خطری است در یک جامعۀ پویا که جهش‌های فرهنگی و اقتصادی نوینی را در پیش دارد.

هدف از نگارش کتاب شناخت دیابت یا مرض قند، نفی این نظر است که در طب جدید می‌گویند دیابت درمان ندارد که به عقیدۀ طب سنتی اسلامی نظری باطل است. درمان دیابت مرحله به مرحله از رژیم غذایی آغاز شده با ورزش ادامه یافته و به برخی از مراقبت‌ها به صورت برخورداری از داروهای سنتی گیاهی که می‌تواند بیماری را محدود و مهار کند، کشیده شده و در اغلب موارد استفاده از گیاهان و دمنوش‌ها و عرقیات گیاهی ضد دیابت را طلب می‌نماید و در نهایت برخوردار کردن بیمار از انسولین در موارد خوراکی به عنوان آخرین انتخاب درمانی ضرورت می‌یابد.

گزیده کتاب شناخت دیابت یا مرض قند

در طب سنتی اسلامی سرکه معادل انسولین است: سرکه خاصیت ذوب کنندگی دارد و مانند داروی جرمگیر عمل می‌کند و تمام رسوبات و گرفتگی‌های عروق مثل چربی‌های انباشته شده در عروق را ذوب و برطرف می‌کند. بنابراین سرکه را می‌توان رقیق کنندۀ خون، دفع کنندۀ سودای خون، پاک‌کنندۀ سودای سطحی خون، کاهندۀ فشارخون، پایین آورندۀ قند و چربی خون و رفع کنندۀ مجموعۀ انسدادهای سطحی و عمقی عروقی خونی دانست. با توجه به مطالب بالا می‌توان به وسیلۀ سرکه، دیابت و فشارخون را که خود منجر به وجود آمدن نسل بزرگی از بیماری‌ها نظیر سکته قلبی و مغزی و غیره می‌شود را کنترل و درمان کرد.

نظری دیگر در مورد علت بروز دیابت: اخلاط و رسوبات ناشی از دم و بلغم در اندام‌هایی مثل کبد و پانکراس رسوب می‌کند. این رسوب چون از خلط، ماده‌ای غلیظ است رسوبش موجب کاهش کارآیی طبیعی غده پانکراس شده و در نتیجه مانع تولید انسولین و ترشح آن در خون گردیده و در نتیجه دیابت بروز می‌کند. نقش انسولین در خون مثل نقش سرکه طبیعی است.

صفحات کتاب :
282
کنگره :
RC660
دیویی :
616/462
کتابشناسی ملی :
7669951
شابک :
978-600-314-659-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه شناخت دیابت یا مرض قند