امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درسنامه مزاج شناسی مقدماتی

کتاب درسنامه مزاج شناسی مقدماتی اثر جابر آقایی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. شاید بتوان گفت که مزاج شناسی مهمترین بخش در فهم طب اسلامی سنتی است.

برای داشتن زندگی سالم و رسیدن به تعادل جسمی و روحی، همه ی ما نیازمند به شناخت طبع و مزاج خود هستیم. با افزایش اطلاعات در مورد مباحث مزاج شناسی، شتاب حرکت خود و جامعه را به سوی سلامتی افزایش دهید.

گزیده کتاب درسنامه مزاج شناسی مقدماتی

از نظر اطبّا، اگر بدن انسان از مقادیر متناسب خاک، آب، هوا و آتش عنصری ترکیب شده باشد مزاج معتدل به وجود می آید و اگر یک با دو عنصر و کیفیت های مربوط به هر کدام از ارکان برتری داشته باشد مزاج های غیرمعتدل به وجود می آیند. به عبارت دیگر، اگر یک یک اعضای بدن از کیفیت های گرمی، سردی، تری و خشکی بهره ی لازم و خاص خود را به طور کامل برده باشند و به اعتدال عضویِ خاصِّ خود رسیده باشند، آنگاه کل بدن نیز معتدل خواهد بود.

مزاج غیر معتدل به طورکلی به دو دسته ی مفرد و مرکب تقسیم می شود که هر کدام چهار قسم دارند که به آن ها اشاره کردیم. منظور از مزاج مفرد این است که نسبت ارکان با یکدیگر به گونه ای باشد که تنها یک کیفیت غلبه پیدا کند ولی در مزاج مرکب، این نسبت به شکلی است که دو کیفیت با هم خواص خود را بروز می دهند.

صفحات کتاب :
214
کنگره :
R135
دیویی :
‏‫‬‭610
کتابشناسی ملی :
7539033
شابک :
978-600-314-383-8‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه درسنامه مزاج شناسی مقدماتی