کتاب درسنامه گیاهان دارویی در طب اسلامی و سنتی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درسنامه گیاهان دارویی در طب اسلامی و سنتی

کتاب درسنامه گیاهان دارویی در طب اسلامی و سنتی اثر جابر آقایی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. گیاهان موجودات زنده اند، پرورده و مخلوق درگاه احدیتند جان دارند و تسبیح حق می گویند و نشانه و آیت الهی اند از طبیعت بوده با ذات ما انسان ها عجین هستند، مزاج دارند خاصیت دارند و شفا بخشند.

در عصر حاضر که زندگی با دغدغه و هیجان خاص خود روح و جسم ما را تحت تأثیر قرار می دهد، بیش از گذشته به لزوم شناخت تأثیرات گیاهی احساس می شود، زیرا استرس ها، هیجانات، اضطراب ها، ناراحتی های جسمانی و... در اثر فشار زندگی و مشغله ی زیاد عصر حاضر بوده که گریز از آن ها اجتناب ناپذیر است.

اما از طرفی بیماری ها و ناراحتی های روحی و جسمی نیز به تبع آن گریبان گیر بشر امروزی شده است که برای درمان خود به سوی داروهای شیمیایی روی می آورند که این داروها بعد از چند صباحی نه تنها تأثیرات قبلی خود را بر بیمار نمی گذارند که حتی منجر به بروز برخی دیگر از عوارض ناراحتی های روحی و فیزیکی می شوند.

کتاب درسنامه گیاهان دارویی در طب اسلامی و سنتی، کلمات و نکات کلیدی در مورد گیاهان دارویی را در بخش اول درس و در بخش دوم هر درس یک گیاه را به صورت اجمالی معرفی می کند. این مجموعه به عنوان مقدمه بحث داروسازی و گیاهان دارویی است که در تحقیقات جداگانه ارائه می شوند.

گزیده کتاب درسنامه گیاهان دارویی در طب اسلامی و سنتی

به هر حال گل ها باید پس از برداشت بلافاصله مصرف و یا خشک شوند. در مورد خشک کردن باید دقت شود که کلیه ی حشرات یا ناخالصی ها را جدا کنیم و گله ا را روی کاغذ خشک کن و یا روی پارچه ای تمیز پهن نموده و نسبت به خشکاندن آن ها در محوطه ای توأم با هوای تمیز و به دور از نور مستقیم خورشید اقدام نماییم. پس از آن که رطوبت آن ها کاسته شد، به طوری که با فشار انگشتان دست خرد شدند، آن ها را در ظروف چوبی، آهنی و یا شیشه ای دربسته نگهداری کنیم.

ظروف شیشه ای بهتر است رنگی باشند، تا نور، رطوبت و هوای آلوده به آن ها آسیب نرساند. نکته: گل هایی که دارای نهنج (قسمت وسط) بزرگ می باشند، بعد از جدا نمودن گلبرگ ها، قسمت وسطی را دور بریزیم.

دیویی :
616/73
کتابشناسی ملی :
5417199
شابک :
5-665-314-600-978
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
208
کنگره :
399 2 ب 35 ک/ RD768

کتاب های مشابه درسنامه گیاهان دارویی در طب اسلامی و سنتی