امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درسنامه بادکش درمانی

کتاب درسنامه بادکش درمانی، مرجعی کامل درمورد هرآنچه که می خواهید درباره ی بادکش بدانید، است. کتاب درسنامه بادکش درمانی اثر جابر آقایی توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. یکی از روش‌های درمانی که دارای سابقه چند هزار ساله است، پزشکان از زمان‌های دور، در درمان بیماری‌ها و دردها از آن بهره می‌گرفتند.

در طب سنتی چین، تلفیقی بین بادکش درمانی و طب سوزنی صورت گرفته است و طبیبان چینی، در بسیاری از موارد،جهت افزایش تأثیر طب سوزنی، آن را همراه بادکش به کار می‌بردند. در طب سنتی اسلامی نیز درمان با بادکش (حجامت گرم و خشک)، سابقه‌ای طولانی دارد و توسط پزشکان بزرگی همچون: حکیم بوعلی سینا، رازی، جرجانی و... جهت درمان بیماری‌ها و دردهای مختلف، تجویز شده است.

حکیم بوعلی سینا این نوع حجامت را رای درمان بیماری‌های فلج، تشنج، ذات الجنب و بیماری‌های دیگر تجویز کرده است. این درسنامه صرفا جهت آموزش بادکش درمانی و موضع های آن در بیماری های مختلف می باشد و عموما بادکش درمانی به عنوان درمانی تکمیلی در درمان بیماری ها کاربرد دارد از این رو برای درمان بیماری هایتان حتما به متخصص  اسلامی مراجعه نمایید و مراحل درمان را زیر نظر متخصص سنتی اسلامی اجرا نمایید.

گزیده کتاب درسنامه بادکش درمانی

بادکش جهت رفع ورم مفصل شانه

ورم مفصل شانه، به اختلال از بین رفتن تدریجی و التهاب بافت نرم احاطه کننده مفصل شانه اطلاق می شود. از آنجایی که این بیماری بیش از ۵۰ سالگی بروز می کند، به «شانه ۵۰ سالگی» یا «شانه منجمد» معروف شده است. مراحل اولیه بیماری اغلب با درد شانه خود را نشان می دهد و به ویژه در هنگام شب با احساس سردی و خشکی همراه است.

در مراحل بعدی ممکن است، آماس و چسبندگی غیر طبیعی و اختلال حرکتی بروز کند.

موضوع بادکش: دو طرف کتف ها.

روش انجام بادکش: هر روز به مدت ۱۰ دقیقه بادکش گذاری انجام شود.

موارد احتیاط:
۱- بادکش گذاری در درمان شانه منجمد مؤثر است، اما می توان دوره درمان را با کمک طب اسلامی و مصرف دارو های متناسب مانند بلغم زدا و صاف کننده خون کاهش داد.

۲- ناحیه شانه و پشت را گرم نگه دارید و ورزش های اصلاحی انجام دهید.


کنگره :
‫‬‭RM184‏
دیویی :
‏‫‬‭615/892‬
کتابشناسی ملی :
7539505
شابک :
8-396-314-600-978
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
168

کتاب های مشابه درسنامه بادکش درمانی