کتاب حکمت های زیبای قرآنی (خلاصه قرآن به فارسی) pdf رایگان

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حکمت های زیبای قرآنی (خلاصه قرآن به فارسی)

کتاب حکمت های زیبای قرآنی (خلاصه قرآن به فارسی) به کوشش داریوش قاسمیان دستجردی اثر منتخبی از قرآن، و دارای ویژگی‌های زیر است:

‌۲۹۴۸ آیه‌ که‌ مجموعه‌ای‌ از موضوعات، اندرزها، قصص، بشارت‌ها و هشدارهای‌ الهی‌ است‌ منتخب‌ شده‌ تا خواننده‌ بتواند دسترسی‌ آسان‌تری‌ به‌ حکمت‌های‌ قرآنی‌ داشته‌ و با شیوه نگارشی‌ که‌ در این‌ کتاب‌ عمل‌ شده‌ است،‌ علم‌ قرآن‌ را بهتر درک‌ کند، به‌ همین‌ منظور برخی‌ آیات‌ که‌ در سوره‌ها به‌ طور مؤ‌کد تکرار گردیده‌اند جز چند مورد آن ها الباقی‌ ذکر نشده‌اند، و همچنین‌ برخی‌ آیات‌ چون‌ طلاق، حج، ارث‌ و... که‌ در احکام‌ جاری‌ کشور موجود هستند و به‌ وقت‌ نیاز مراجعه‌ کننده‌ از آن ها آگاه‌ می‌گردد.

پاراگراف‌ها در هر سوره‌ به‌ گونه‌ای‌ منظم‌ شده‌اند که‌ چه‌ شامل‌ یک‌ آیه‌ مستقل‌ بوده‌ و یا از جمع‌ چند آیه‌ تشکیل‌ شده‌ باشند مفاهیم‌ تقریباً‌ مستقلی‌ را شامل‌ می‌شوند به‌ شکلی‌که‌ خواننده‌ به‌ راحتی‌ می‌تواند هر موضوع‌ را در هر پاراگراف‌ پیدا کرده‌ و در مطالعات‌ و تحقیقات‌ خود به‌ سادگی‌ به‌ آنها استناد کند، در نتیجه‌ شاهد هستیم‌ که‌ مثلاً‌ در پاراگرافی‌ آیات‌ ۲ و ۳ و ۶ و ۹ که‌ از یک‌ موضوع‌ صحبت‌ نموده‌اند کنار یکدیگر ذکر شده‌اند، ولی آیات‌ ۴ و ۵ و ۷ و ۸ آورده‌ نشده‌اند.

برخی‌ آیات‌ از حکمت‌های‌ عمیق‌تری‌ صحبت‌ به‌ میان‌ آورده‌اند که‌ علاوه‌ بر اینکه‌ در لابه‌لای‌ متن‌ کتاب‌ موجود هستند در انتهای‌ هر صفحه‌ در طول‌ کتاب‌ نیز تکرار شده‌اند تا ضمن‌ خواندن‌ و گذر از آنها در صفحات‌ دیگر کتاب‌ نیز از نظر گذشته‌ و ملاحظه‌ گردند، این‌ خود باعث‌ می‌شود تداعی‌ بهتری‌ از این‌ آیات‌ مدنظر قرار گیرد، هر چند که‌ کل‌ آیات‌ قرآن‌، حکیمانه‌ و مهم‌ هستند، این‌ بیشتر به‌ گونه‌ای‌ جلب‌ توجه‌ مضاعف‌ نمودن‌ به‌ مطالعه‌ و درک‌ قرآن‌ با تکرار نمودن‌ آن‌ است.

فهرست‌ موضوعی‌ آیات‌ در بخش‌ پایانی‌ کتاب‌ حکمت های زیبای قرآنی گردآوری‌ شده‌ و مراجعه‌ به‌ بحث‌های‌ قرآنی‌ را سهل‌تر می‌نماید.

گزیده کتاب حکمت های زیبای قرآنی (خلاصه قرآن به فارسی)

آیا وقت آن نرسیده است که دل های مؤمنان در برابر ذکر خداوند و آنچه از طرف حق نازل شده است خاضع گردد و مانند کسانی نباشند که پیش از این به آن ها کتاب داده شد و پس از زمانی طولانی که بر آن ها گذشت قلب هایشان سخت شد و بیشترشان فاسق شدند؟

مردان و زنان صدقه دهنده ای که به خدا وام نیکو دهند برایشان افزون شود و پاداش ارجمندی دارند. ایمان آورندگان به خدا و رسولانش همان راستگویانند، و شهیدان نزد پروردگارشان دارنده پاداش و نور خویشند، کافر شدگان و تکذیب کنندگان آیات ما دوزخیانند. بدانید که زندگی دنیا بازیچه و سرگرمی، تجمل و تفاخر در میان خودتان و افزون طلبی در اموال و فرزندان است، مانند بارانی که روییدنی هایش کشاورزان را به شگفت می آورد و آنگاه بخشکد به گونه ای که آن را زرد بینی و سپس خرد شود و در آخرت عذاب شدید است یا آمرزش الهی و رضای او، و زندگی دنیا چیزی جز سرمایه فریب نیست.

صفحات کتاب :
136
کنگره :
‏‫‬‭BP65/3
دیویی :
‏‫‬‭297/15
کتابشناسی ملی :
7419622
شابک :
978-622-674633-5
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه حکمت های زیبای قرآنی (خلاصه قرآن به فارسی)