امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حیات طوبی

کتاب حیات طوبی اثر حمید پور عیسی چافجیری توسط انتشارات میراث ماندگار منتشر شده است. نقش شگفت انگیز تعلیم و تربیت اخلاقی در زندگی انسان و حتی حیوان، بر هیچ خردمندی پوشیده نیست و تاکنون هم در ضرورت آن تردید نشده است؛ چراکه تعلیم و تربیت اخلاقی درست می تواند فرد را به اوج ارزش ها برساند و اگر غلط افتد، وی را به سقوط کشاند؛ زیرا آدمی ( برخلاف حیوانات که آگاهی ها و نیازهای خود را به صورت غریزی می دانند) در آغاز ولادتش فاقد علم و ادراک، و تربیت و کمال است و به تدریج با تعلیم و تربیت مستقیم و غیرمستقیم، استعدادهای بالقوه او به فعلیت می رسند و رشد و تکامل می یابند.

 چنانکه قرآن مجید می فرماید :وخداوند شما را از شکم مادرانتان بیرون آورد، درحالی که هیچ نمی دانستید و برای شما گوش و دیدگان و دل ها قرار داد تا شکرگزار باشید.

گزیده کتاب حیات طوبی

اصولا زمانی انسان شایسته نام انسان است که دارای اخلاق انسانی باشد و در غیر این صورت حیوان خطرناکی است که با استفاده از هوش سرشار انسانی همه چیز را ویران می کند، و به آتش می کشد; برای رسیدن به منافع نامشروع مادی جنگ به پا می کند، و برای فروش جنگ افزارهای ویرانگر تخم تفرقه و نفاق می پاشد، و بی گناهان را به خاک و خون می کشد!

مهمترین امتیاز انسان نسبت به سایر مخلوقات عالم، فضایل و ارزش های اخلاقی اوست. بدون اخلاق دین و دنیا برای انسان ها مفهومی ندارد، و دنیا واخرت آن ها آباد نمی شود؛ در طول تاریخ اقوام و ملت هایی که به ارزش های اخلاقی پایبند بودند ماندگار شدند و ملت هایی از ارزش های اخلاقی فاصله گرفتند به مرور زمان از صفحه روزگار محو شدند انسانیت انسان وقتی شکل می گیرد که ارزش های اخلاقی در وجود او متبلور شود. هر انسانی را به میزان ظهور ارزش های اخلاقی در افکار و گفتار و رفتار ارزیابی می کنند.

سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
160
کنگره :
‏‫‬‮‭‭BP247/8‬
دیویی :
‏‫‬‮‭297/61
کتابشناسی ملی :
8776299
شابک :
978-600-314-830-7

کتاب های مشابه حیات طوبی