امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آسیب های ادعایی حاکمیت دینی

کتاب آسیب های ادعایی حاکمیت دینی به قلم علی عربی آیسک در موضوع حاکمیت دینی به بررسی مهم ترین آسیب های ادعایی آن پرداخته است و توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال 1400 منتشر گردیده است.

این کتاب در دو بخش می باشد در بخش اول کتاب کلیات است که شامل فصل‌های مفهوم شناسی ، ادله ضرورت تشکیل حکومت دینی ، ویژگی‌های حکومت اسلامی و اهداف حکومت اسلامی می باشد در بخش دوم نویسنده به بررسی و نقد آسیب‌های ادعایی حاکمیت دینی از منظر قرآن و حدیث در قالب ده فصل می پردازد.

گزیده کتاب آسیب های ادعایی حاکمیت دینی

نیاز جامعه به امنیت، نظم و قانون و پرهیز از هرج و مرج، حفظ حقوق افراد و رواج عدالت، از ضرورت‌های زندگی اجتماعی است که نیاز به حکومت را الزامی کرده است و از مسائل بدیهی و مسلم نزد متفکران است؛ چراکه از نیازهای طبیعی انسان می‏‌باشد. انسان همواره در اجتماع می‌زیسته است و اجتماع یکی از نیازهای انسانی است و زندگی بیرون از اجتماع برای بشر تقریباً ناممکن است.

در زندگی اجتماعی، وجود قانون که حدود وظایف و حقوق اجتماعی افراد را تعیین کند ضروری است. از سوی دیگر، قانون بدون پشتوانۀ اجرایی بی ‏تأثیر است؛ از این رو لازم است فرد یا گروهی بر اجرای قانون نظارت نمایند و این، همان حکومت و رهبری جامعه است که در طول تاریخ با شکل‌های ساده یا پیچیده وجود داشته است.

صفحات کتاب :
352
کنگره :
‫‬‭BP231
دیویی :
‫‬‭297/4832
کتابشناسی ملی :
7581926
شابک :
978-600-7044-54-4
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آسیب های ادعایی حاکمیت دینی