امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مبانی اقتصاد سنجی (جلد اول)

کتاب مبانی اقتصاد سنجی (جلد اول) اثر سیداحمد عاملی توسط انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است.
مؤلف در کتاب مبانی اقتصاد سنجی با بهره مندی از تجربیات چندساله اش در تدریس و پژوهش در علم اقتصاد، تلاش کرده است تا با توجه به طیف مخاطبانش که غالباً دانشجویان دورۀ کارشناسی رشتۀ اقتصادند، مباحث اقتصادسنجی را با شیوهای متعادل تدوین نماید.

او در کتاب مبانی اقتصاد سنجی (جلد اول) ضمن بیان مباحث اقتصادسنجی، متناسب با سرفصل های مصوب آن در دورۀ کارشناسی، می کوشد تا با هدف تعمیق آموزش، آزمون ها یی را در پایان هر فصل از فصول پنجگانۀ کتاب طراحی کند تا مهارت و توان تحلیلی دانشجو پرورش یابد.

بخشی از متن کتاب مبانی اقتصاد سنجی (جلد اول)

1-2-2 آزمون کردن فرضیه های اقتصادی

در آزمون کردن فرضیۀ اقتصادی، ما با مطالعۀ مشاهدات و رفتارهای گذشته، یک باور اصیل داریم که برخی از مشاهدات می تواند آن را تأیید یا رد کند. پس باید ابزاری در اختیار داشته باشیم که بتواند باور و شناخت اولیه را رد یا تأیید کند.

آیا تقاضای بنزین نسبت به قیمت آن بی کشش است؟ آیا تقاضای خودروی سواری نسبت به قیمت آن پرکشش است؟ آیا تورم، 8٠ درصد از رشد نقدینگی تبعیت می کند؟ سؤالاتی از این دست عملا با استفاده از علم آمار استنباطی پاسخ می گیرد که خود به عنوان قسمتی از اقتصادسنجی است؛ یعنی می توان براساس مشاهدات و مقادیر تخمین زده شدۀ اولیه و جدید، به سؤالات فوق پاسخ داد.

شابک :
978-600-7044-57-5
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
386
کنگره :
HB۱۳۹‬
دیویی :
۳۳۰/۰۱۵۱۹۵‬
کتابشناسی ملی :
7672084

کتاب های مشابه مبانی اقتصاد سنجی (جلد اول)