کتاب ترجمه الغارات

سال های روایت نشده از حکومت امیرالمومنین (ع)

امتیاز
5 / 4.2
خرید چاپی
120,000
10%
ت 108,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب ترجمه الغارات نوشته ابراهیم ابن محمد ثقفی و ترجمه سید محمود زارعی است و توسط نشر بیان معنوی منتشر شده است. این کتاب به بیان واقعیات و حقایق تلخی از حکومت امام علی(ع) پرداخته است که کمتر کسی به آن اشاره کرده است. دوره ای که مشهور به غارات شده است.

خلاصه کتاب ترجمه الغارات

حکومت حضرت علی (ع) را به دو بخش تقسیم کرده‌اند. نیمی که شامل نبردهای سه گانه امیرالمومنین(ع) می‌شود و نیمه دوم حکومت، در دوسال پایانی آن که منتهی به شهادت آن حضرت می‌شود و بدلیل غارت‌های فراوان بنی امیه به دوره غارات نام گذاری شده است. دوره غارات دارای دو ویژگی مهم است که آن را از زمان‌های دیگر متمایز کرده است: اقدامات متعدد و متنوع معاویه برای تضعیف و حتی ساقط کردن حکومت امیرالمؤمنین (ع) سستی و عدم همراهی یاران امیرالمؤمنین (ع) در مواجهه با اقدامات معاویه و تأمین امنیت خود.

معاویه به صورت پراکنده گروهایی را برای غارت به سمت سرزمین‌های تحت امر امام می‌فرستد و به همه دستور غارت و ایجاد رعب و وحشت می‌دهد. یکی از معروف‌ترین آن‌ها فرستادن بسربن ابی ارطاه که فردی سندگدل و خونریز است که معاویه او را به سمت یمن می‌فرستد و به او دستور می‌دهد که به هر جا که به دوستداران امیرالمومنین رسید، ابتدا آن‌ها را تهدید کند و هر کس که با معاویه بیعت نکرد بکشد.

در متن کتاب الغارات نامه‌هایی که بین امام و معاویه رد و بدل شده است وجود دارد که مرور آن‌ها تصویری روشن‌تر از شخصیت مرموز و حیله‌گر معاویه و هوشمندی، اقتدار و اخلاق‌مداری امام علی علیه‌السلام برای خواننده می‌سازد. همچنین است نامه‌های امام به یارانش و نامه‌های معاویه به یاران خود.

در هنگام مطالعه کتاب ترجمه الغارات غربت امام علی علیه السلام به روشنی احساس می‌شود. وقتی ایشان بارها مردم را به جهاد برای دفاع از خودشان دعوت می‌کنند و عده‌ی کمی این دعوت را اجابت می‌کنند.

خواندن کتاب الغارات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به همه کسانی که دغدغه دین و ولایت دارند پیشنهاد می‌شود.

دانلود رایگان کتاب ترجمه الغارات

ناشر و مترجم pdf کتاب الغارات رایگان را ارائه نکرده‌اند و این کتاب در حال فروش است و دانلود رایگان آن باعث تضییع حق مترجم و ناشر خواهد شد.

برشی از متن کتاب ترجمه الغارات

عجیب است، شما فقط در هنگام صلح، شیران بیشه‌اید و زمانی که به جنگ فراخوانده شوید، روباهان مکارید! شما نه ستون قابل اتکایی هستید که موجب پیروزی شود و نه لشکر عزتمندی که بتوان به آن پناه برد. به خدا قسم شما بدترین هیزم برای برافروختن آتش جنگید. شما فریب می‌خورید اما حیله‌ای نمی‌کنید، از گوشه و کنار شما کم می‌شود اما خم به ابرو نمی‌آورید. دشمنانتان در خواب نیستند، اما شما در غفلت و سهل انگاری به سر می‌برید. جنگجوی بیدار، غافلان را از بین می‌برد و سازش کار خوار و ذلیل می‌شود.

کتاب صوتی الغارات

کتاب صوتی ترجمه الغارات تا این لحظه تولید نشده است و در فراکتاب نیز وجود ندارد.

بخشی دیگر از متن کتاب ترجمه الغارات

امیرالمؤمنین (ع) همواره می‌فرمود: «ای مردم کوفه! در آن روزی که از نزد شما می‌روم، اگر جز اثاث خانه‌ام و چهارپایان باربرم و غلامم چیز دیگری با خود داشتم بدانید که خائنم.» هزینهٔ زندگی امیرالمؤمنین (ع) از درآمد مزرعه‌ای که در یَنبُع داشت تأمین می‌شد. آن حضرت مردم را با نان و گوشت اطعام می‌کرد، اما خودش نان را در روغن زیتون می‌زد و با خرمای عَجوه می‌خورد. حضرت دست بر شکم خود می‌گذاشت و می‌فرمود: «قسم به آنکه دانه را شکافت و جانداران را آفرید، هرچند هیچ چیزی برای خوردن نداشته باشم، هرگز شکم خود را با خیانت پر نمی‌کنم و گرسنه می‌مانم.»

کتاب الغارات حاج قاسم

سردار با عظمت اسلام، شهید سلیمانی عزیز، کتاب الغارات را یک مقتل کامل می‌دانست. او و همرزمانش در جریان مقابله با تروریست‌های غارتگر، دقیقاً در همان مناطق غارات در زمان حکومت امیرالمومنین (ع)، به ندای امامشان لبیک گفتند و از غربت تاریخی امیرالمؤمنین علی (ع) غبار غم زدودند. با خواندن کتاب غارات می‌توانیم ارزش والای مدافعان حرم را بهتر درک کنیم. توصیه سردار سلیمانی به خواندن کتاب الغارات:« این کتاب الغارات را که قدیمی‌ترین کتاب شیعه هست بخوانید، حتماً بخوانید، مقتل کامل است. اگر آن را بخوانید، امروز برای این حکومتی که در استمرار حکومت ‎علی بن ابی‌طالب هست، آگاهانه‌تر و بدون تعصبات فردی و حزبی نگاه می‌کنیم، نظر می‌دهیم و دفاع می‌کنیم.» - 1397/3/17

بهترین ترجمه کتاب الغارات

بهترین ترجمه کتاب الغارات ترجمه سید محمود زارعی منتشر شده در نشر بیان معنوی است.

چرا باید کتاب ترجمه الغارات را امروز خواند؟

متأسفانه آن چیزی که افکار عمومی از حکومت امیرالمونین(ع) در یاد دارند و در رسانه ها به آن پرداخته می‌شود، کامل نیست و بخش بزرگی از دوران حکومت حضرت که به دورۀ «غارات» مشهور شده و از جهاتی مهم‌تر و درس‌آموزتر از نیمۀ اول حکومت ایشان است و همیچنین تناسب زیادی نیز با شرایط و اتفاقات کنونی ما و منطقه دارد، مورد غفلت قرار گرفته و کمتر کسی از آن مطلع است. تا حدی که سردار سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود، همه را به مطالعه این بخش از تاریخ که در کتاب الغارات است توصیه اکید کردند.

کتاب ترجمه الغارات پناهیان

انتشارات بیان معنوی به عنوان متولی انتشار آثار حجت الاسلام علیرضا پناهیان مقدمه کتاب ترجمه الغارات را نگاشته است. در این مقدمه ایشان می فرمایند: در تاریخ حیات امیرالمومنین(ع)، بی‌تردید مهمترین بخش، پنج سال آخر حیات آن حضرت و دوران حکومت ایشان است که با فهم آن، می‌توان به یک جمع‌بندی صحیح از تاریخ صدر اسلام رسید. چرایی و چگونگی نبردهای سه‌گانۀ امیرالمؤمنین(ع) راز تمام رنج‌های رسول خدا(ص) و رمز غربت امیرالمؤمنین(ع) است و تنوع این نبردها ابعاد مختلف حقایق دین را به نمایش می‌گذارد.

خرید کتاب ترجمه الغارات

خرید کتاب الغارات ترجمه سید محمود زارعی در فراکتاب از دو تامین کننده کتاب چاپی با تخفیف در اختیار شماست.

خرید کتاب ترجمه الغارات پناهیان

مشخصات کتاب ترجمه الغارات را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: بیان معنوی
نویسنده: ابراهیم بن محمد ثقفی کوفی
مترجم: سید محمود زارعی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 303
موضوع: تاریخ دو سال آخر حکومت امام علی (ع)

 

کتابشناسی ملی :
8806437
شابک :
978-622-96613-8-3
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
303
کنگره :
‏‫‬‭BP37/9‭‏‫‬‭
دیویی :
‏‫‬‭‭297/951

کتاب های مشابه ترجمه الغارات