کتاب آزمون های اندازه گیری در تربیت بدنی pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 70,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آزمون های اندازه گیری در تربیت بدنی

کتاب آزمون های اندازه گیری در تربیت بدنی نوشته زیبا شوریده توسط انتشارات استاد منتشر شده است. همه‌ی علوم بشری به سمت کمال خود گام برمی دارند. در مسیر رسیدن به این کمال، سنجیدن کمیت و کیفیت آموخته های دانش پژوهان به منظور کمک به پیشرفت بهتر و اصلاح رویکردهای آموزشی و برداشتن موانع پیش رو، ضرورتی انکارناپذیر به شمار می رود.

نیاز به این موضوع، محققان را بر آن داشته است تا در زمینه های مختلفی که به سنجش و اندازه گیری مرتبط می شود، تحقیقات و پژوهش های گسترده ای به عمل آورند. در رشته تربیت بدنی نیز سنجش و اندازه گیری با هدف تعیین میزان پیشرفت و موفقیت یا عدم موفقیت، داوری ها، قضاوت ها و رکوردگیری ها به کار گرفته می شود. آموختن راه های این سنجش و اندازه‌گیری برای همه دانشجویان رشته تربیت بدنی لازم و ضروری است. این ضرورت باعث شده تا مقالات و کتاب هایی در این زمینه ترجمه یا نوشته شود و در سرفصل های دروس این رشته در دانشگاه ها و مراکز آموزشی قرار گیرد.

با وجود همه منابعی که در سال های گذشته در باب سنجش و اندازهگیری به دست استادان و محققان پدید آمده است، پیشرفت علوم و انجام تحقیقات تازه، باعث می شود تا نیاز به کتاب ها و منابع تازه تر در این زمینه احساس شود. در این کتاب کوشیده ام تا با استفاده از جدیدترین منابع موجود، مباحث مختلف را در باب سنجش و اندازه گیری در حوزه رشته تربیت بدنی به رشته تحریر درآورم و در اختیار جامعه دانشگاهی کشور قرار دهم.

کتاب آزمون های اندازه گیری در تربیت بدنی در یازده فصل تنظیم شده است. در فصل اول به تاریخچه، ضرورت و اهداف سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی پرداخته ام. فصل دوم به بحث درباره اندازه گیری و ارزشیابی اختصاص یافته است. در فصل سوم، آزمون و در فصل چهارم روش های آماری در سنجش و اندازه گیری مورد بحث قرار گرفته است.

در فصل پنجم به نمره های استاندارد و در فصل ششم به نمره گذاری در تربیت بدنی پرداخته شده و در فصل هفتم نقاط درصدی، رتبه های درصدی و نورم ها مورد بررسی قرار گرفته شده است. فصل هشتم را به ضریب همبستگی اختصاص داده ام و در فصل نهم و دهم به آزمونهای آمادگی جسمانی و ترکیب بدن پرداخته ام.

یازدهمین و آخرین فصل این کتاب به آزمون مهارت های ورزشی اختصاص یافته است. لازم به یادآوری است، آزمون هایی که در این کتاب آورده شده، آزمونهایی است که دارای نرم ارزیابی بوده، ساده تر و دارای قابلیت بیشتری برای اجرا و پیاده کردن است. امید است که این تألیف، خدمتی هرچند کوچک به جامعه علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی باشد و به دانش آموختگان و دانش پژوهان این رشته ورزشی در مسیر دانش افزایی و تحقیق و پژوهش کمک نماید.

گزیده کتاب آزمون های اندازه گیری در تربیت بدنی

هدف از محاسبه همبستگی، اندازه‌گیری و بررسی نوع رابطه و میزان شباهت و تناسب میان صفات مختلف افراد، اشیاء و پدیده‌ها است. به عبارت دیگر برای تعیین رابطه بین دو متغیر از ضریب همبستگی استفاده می‌شود. گاهی همبستگی بین دو متغیر مثبت و مستقیم است بدین معنی که افزایش یک متغیر با افزایش متغیر دیگر و کاهش یک متغیر با کاهش متغیر دیگر همراه است (به عنوان مثال، تقویت عضلات شکم و افزایش تعداد حرکات دراز و نشست)

گاهی همبستگی بین دو متغیر منفی و معکوس است. بدین معنی افزایش یک متغیر با کاهش متغیر دیگر همراه است و برعکس (به عنوان مثال، افزایش سن و کاهش آمادگی قلبی - عروقی)

گاهی همبستگی بین دو متغیر وجود ندارد (به عنوان مثال، صبح زود از خواب بیدار شدن و قد). ضریب همبستگی از -1 تا +1 متغیر می‌باشد. ضریب همبستگی (-1) نشان دهنده رابطه کامل، منفی و معکوس بین دو متغیر است و ضریب همبستگی (+1) نشان دهنده رابطه کامل، مثبت و مستقیم بین دو متغیر است. عدد صفر نشان می‌دهد که هیچ رابطه‌ای بین دو متغیر وجود ندارد.

سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
250
کنگره :
‏‫‬‮‭GV436
دیویی :
‏‫‬‮‭796/07‬
کتابشناسی ملی :
8824768
شابک :
‏‫‫‭978-600-6636-49-8 ‬

کتاب های مشابه آزمون های اندازه گیری در تربیت بدنی