کتاب پاییز پنجاه سالگی

خاطرات مریم جمالی همسر سردار شهید مدافع حرم محمد جمالی

امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
20,000
15%
ت 17,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پاییز پنجاه سالگی

کتاب پاییز پنجاه سالگی به قلم فاطمه بهبودی، روایت همسر شهید مدافع حرم شهید محمد جمالی است. شهید جمالی، از فرماندهان لشکر ۴۱ ثارالله و از هم رزمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بوده که در ۱۳۴۲ در شهربابک کرمان به دنیا آمد و در آبان ۹۲ در حومه دمشق، شهد شیرین شهادت را نوشید.

کتاب پاییز پنجاه سالگی همان کتابی است که مرتضی سرهنگی می‌گفت: حاج قاسم سلیمانی وعده داده بود در مراسم رونمایی آن شرکت کند. کتاب پاییز پنجاه سالگی با خاطره خوابی که همسر شهید در نوجوانی دیده آغاز می‌شود. تعبیر این خواب کمی بعد با خواستگاری تعبیر می‌شود.

سبک روایتی کتاب پاییز پنجاه سالگی در کنار قلم ساده و بی‌تکلف نویسنده باعث شده تا خواننده از همان ابتدا جذب داشته‌های کتاب شود و زندگی سردار جمالی را از زبان همسرش دنبال کند.

گزیده کتاب پاییز پنجاه سالگی

دهه ی فاطمیه، فروردین 1392، بنا بر روال همه ی سال های بعد از جنگ، به مجلس عزاداری خانه ی سردار سلیمانی رفت. رسم حاج قاسم است که دم در می ایستد و خودش به مهمان ها خوشامد می گوید. شب که به خانه آمد، گفتم: " چه خبر شده که توی پوست خودت نیستی.

گفت: حاج قاسم پرسید " چه کار می کنی گفتم هیچی ؛ بیکارم. گفت: می خوای بری سوریه گفتم: از خدامه

می خوای بری سوریه چه کار کنی

گفت: منطقه نا امنه و غیر نظامی ها برای دفاع میرن.

تازه آن روز فهمیدم در سوریه جنگ است. گفتم: محمد تو وظیفه ات را انجام دادی ؛ کجا می خوای بری هشت سال جنگ کم بود مبارزه با اشرار حالا پاشی بری سوریه.

صفحات کتاب :
167
کنگره :
‫‬‮‭PIR8335
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
6053108
شابک :
978-622-96509-2-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه پاییز پنجاه سالگی