امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
خرید چاپی
119,000
15%
ت 101,150
نظر شما چیست؟

کتاب پناهم باش، روایت های مستند از مواجهه با موضوع سقط جنین عمدی به نویسندگی، راضیه ترکان می باشد و توسط دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه، روانه بازار شده است.

مسابقه کتاب پناهم باش

مسابقه پناهم باش با استفاده از این کتاب و با 300 میلیون ریال جایزه به زودی آغاز می‌شود.

معرفی کتاب پناهم باش

کتاب پناهم باش مجموعه‌ای از روایت‌های واقعی انسان‌هایی است که مواجهه‌ای نزدیک با موضوع سقط جنین عمدی داشته‌اند. در خلال روایت زندگی این آدم‌ها دلایل مختلفی که برای سقط عمدی جنین وجود دارد را بررسی می‌‍شود. (دلایل فرهنگی، اقتصادی، جنسیتی، فرزند ناخواسته، تعداد فرزندان، دلایل پزشکی)

کتاب پناهم باش به نویسندگی راضیه ترکان و مهناز محمدیان به دلایل سقط جنین در کشور می‌پردازد.

خلاصه کتاب پناهم باش

پناهم باش، مجموعه روایت‌های مستند از رویارویی نزدیک خانواده‌هایی است که در مقطعی از زمان باید تصمیم بزرگی می‌گرفتند. تصمیم برای نگه‌داشتن جنین خود یا اسقاط آن آدم‌های این روایت‌ها هرکدام در شرایط متفاوتی با این مسئله روبه‌رو شده‌اند. بعضی از آن‌ها به دلیل پزشکی و احتمال معلولیت جنین خود دچار تردید شده‌اند و برخی به‌خاطر شرایط فرهنگی و خانوادگی مانند بارداری ناخواسته، بارداری در سنین بالا، بارداری در دوران عقد، ترس از فقر و شرایط اقتصادی و… برخی بدون تردید تصمیم قطعی خود را گرفته‌اند. برخی دوران پرفراز و نشیب و پر استرسی برای انتخاب طی کرده‌اند و هر کدامشان بعد از انتخاب با پنجره جدیدی از زندگی مواجه شده‌اند. پنجره‌ای از جنس فرصت یا حسرت.

آدم‌های این روایت‌ها غریبه نیستند انسان‌هایی معمولی هستند که هر روز در اطراف خودمون می‌بینیم و شاید هر کدام از ما در آینده نزدیک یکی از آن‌ها باشیم .

ما می‌خواهیم این روایت‌ها را بدون قضاوت با یکدیگر بشنویم. همه دلایلی را که برای سقط کردن یا حفظ جنین وجود دارد را لابه‌لای این روایت‌ها جستجو کنیم. همه آنچه انسان را مجاب به گرفتن تصمیم و انتخاب می‌کند را در تصویر زندگی آدم‌هایی که درگیر این موضوع بودند را ببینیم. به این امید که در نوع نگاه‌مان به موضوع سقط جنین اثر گذار باشد.

بخشی از متن کتاب پناهم باش

«سؤال: در اقوال جمع کثیری از فقها، ازجمله شیخ انصاری (رحمةالله)، حرکت‌های اختیاری جنین، به‌عنوان اماره‌ای بر ولوج روح در نظر گرفته شده و امکان ولوج روح در دوماهگی و کمتر مطرح شده‌است. برخی، همچون مرحوم فاضل هندی، تجربه را مؤثر در اثبات ولوج روح دانسته و مرحوم حر عاملی، اختلاف در روایات از حیث زمان ولوج روح را حمل بر اختلاف بین جنین‌ها کرده‌اند. مرحوم همدانی امکان ولوج روح قبل چهارماهگی را وارد دانسته و در صورت استوای عرفی خلقت، قبل از چهارماهگی، احتیاط در این خصوص را لازم دانسته‌اند. در روایتی از امام صادق(ع) نیز استوای خلقت (جسم و بدن)، ملاکی برای وجوب غسل و کفن دانسته شده‌است. از سوی دیگر بنابر گزارشات علم تجربی جنین‌شناسی و مشاهدات تجربی سونوگرافی، در هفتهٔ هشتم (کمتر از دوماهگی) بعد از لقاح، استخوان‌های جنین تشکیل شده و بر روی آن‌ها گوشت پوشانیده شده و جنین، انسانی مینیاتوری و کامل از اجزا و اندام است و دارای حرکات ارادی و اختیاری است. هرچند ضربه‌های واردشده وی به دیوارهٔ رحم، آن‌قدر قدرت ندارد که قابل‌لمس باشد. به نظر حضرت‌عالی:

الف) با توجه به خصوصیات ذکرشده دربارهٔ جنین دوماهه، آیا قبل از چهارماهگی می‌توان از عدم ولوج روح در جنین اطمینان داشت؟

ب) در «اسقاط جنین به دلیل حرجی دانستن بیماری جنین برای پدر یا مادر»، آیا کامل بودن اندام جنین و حرکات ارادی او در دوماهگی و لزوم احتیاط در قتل نفس - که همچون <قتل الناس جمیعاً> است - موجب حرمت قتل و اسقاط جنین دوماهه نمی‌شود؟»

دانلود رایگان کتاب پناهم باش راضیه ترکان

امکان دانلود کتاب پناهم باش بصورت الکترونیک در فراکتاب فراهم شده است اما فایل رایگان آن در دسترس نیست. ناشر و نویسنده در حال فروش این کتاب‌اند و عرضه رایگان آن باعث تضییع حق آن‌ها خواهد شد.

خرید کتاب پناهم باش

علاوه بر دانلود کتاب پناهم باش نسخه الکترونیک برای خرید کتاب در قالب چاپی به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از خریداری از مطالعه آن لذت ببرید.

دانلود کتاب پناهم باش

مشخصات کتاب پناهم باش را در جدول زیر مشاهده می کنید.

مشخصات
ناشر: معارف
نویسنده: راضیه ترکان
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 352
موضوع:

ادبیات داستانی و شعر
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
352
کنگره :
‫‬‭HQ759‫‭
دیویی :
‫‬‭‭306/8743
کتابشناسی ملی :
8809088
شابک :
978-600-441-439-5
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه پناهم باش