امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,000
خرید چاپی
160,000
10%
ت 144,000
نظر شما چیست؟

کتاب زلزله ده ریشتری اثری جذاب و پر کشش است که نگاهی به وقایع سال 1409 که در آن زلزله هولناک تهران را به لرزه در آورد و با خاک یکسان کرد.

معرفی کتاب زلزله ده ریشتری

کتاب زلزله ده ریشتری اثری جذاب و پرکشش از نیما اکبرخانی است که کتابستان معرفت آن را منتشر کرده است. این رمان علمی- تخیلی، نگاهی به وقایع سال‌های 1409 دارد. نویسنده در اثر جدید خود، به دنبال سوژه‌ای جسورانه رفته است. این کتاب که به تازگی چاپ و روانۀ بازار شده است، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی را به خود جلب کرده است.

خلاصه کتاب زلزله ده ریشتری

قصۀ کتاب زلزله ده ریشتری حول محور سال‌های 1409 می‌گذرد. ماجرای کتاب از این قرار است که یک مدرس تاریخ و یکی از اعضای مجمع حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد به نام هادی صادقی، در جدیدترین کتاب خود، واقعه‌ای را روایت می‌کند که بیست‌وپنج سال قبل، یعنی در سال 1409 هجری شمسی اتفاق افتاده است. در آن زمان، زلزله‌ای هولناک تهران را به لرزه در آورد و با خاک یکسان کرد. این شرایط، پای نیروهای خارجی را به ایران باز کرده و به دنبال آن جنگی سخت در می‌گیرد.
«جنگ جهانی کبیر» همان جنگی است که چون زلزله ده ریشتری، به مدت 25 سال نه تنها تهران، بلکه تمام جهان را به لرزه در آورد. اکنون هادی صادقی، بازرس ارشد در امور جنگ جهانی کبیر، در اثر تاریخی خود، سراغی از بازماندگان این حادثه گرفته است. وی توانسته تصویری ملموس و نزدیک به زلزله ده ریشتری تهران و جنگ‌های بعد از آن را به مخاطب ارائه کند؛ مخاطبی که در کمال آسایش و آرامش به زندگی خود مشغول است.
نکتۀ جالب توجه در مورد این کتاب، این است که در هر فصل از کتاب، ماجرا از زبان یکی از شاهدان آن روایت می‌شود. نویسندۀ اثر، داستان را برای مخاطب از زمانی بازگو می‌کند که زلزله‌ای ده ریشتری تهران را به لرزه در می‌آورد. این حادثه تهران را زیرورو کرده و کشور را در تشویش بزرگ فرو می‌برد. کشور از هر طرف گرفتار بحران شده و از هر سو به خاک ایران تجاوز می‌شود.
پاکستان از سمت شرق، ترکیه از سمت غرب، کشورهای حوزۀ خلیج فارس و نیروهای ائتلاف غرب از جبهۀ جنوب. با این حال، داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود. حملۀ هسته‌ای اسرائیل با ده موشک اتمی، هر آنچه از تهران باقی مانده بود را دود کرد و به هوا فرستاد.

برشی از متن کتاب

من نمی‌تونستم این کارا رو بکنم. این کارا امید می‌خواد. روحیه می‌خواد. این کارا مال کسیه که می‌خواد ادامه بده، نه یکی مثه من. توی چند روزی که اونجا بودم، میدون شلوغ و شلوغ‌تر شد. بیماری تازه داشت خودش رو نشان می‌داد و ضعیف‌ترا رو می‌کشت. بیماری کثیفی که به‌خاطر پول‌دارشدن یه عده، یقۀ مایی رو گرفته بود که خیلی وقت بود داشتیم فراتر از ظرفیتمون تحمل می‌کردیم. از طرف دیگه، شهردار مصاحبه کرد و گفت که قبول داره مشکلاتی در واگذاری کفن‌ودفن قربانیا وجود داشته و بابتش هم عذرخواهی می‌کنه، اما استعفا نمی‌ده. نمی‌دونم شایدم مقصر نبود. هیچ‌وقت فرصت نکرد از خودش دفاع کنه.
کم‌کم ماشینای پلیس دوروبرمون زیاد شدن. البته هیچ کاری به ما نداشتند. من اون‌قدر حالم بد بود که نمی‌دونستم چند روزه اونجام یا آخرین بار کی غذا خوردم. فقط مثه خیلیای دیگه نشسته بودم یه گوشه. دو تا مأمور در چند قدمی من ایستاده بودن و داشتن حرف می‌زدن. می‌گفتن که شهرداری به‌خاطر سد معبر از تجمع ما شاکیه و چون خودش توان جمع‌آوری ما رو نداره، از وزارت کشور کمک خواسته و اونام نیروی پلیس رو فرستادن. اونام داشتند فحش می‌دادن و می‌گفتن توقع دارن ما با اینا چی‌کار کنیم؟ دومی به اولی گفت: "من از دیروز تا حالا خودم چند بار با اینا گریه کردم. می‌خوان چی‌کارشون کنیم دقیقاً؟"
قبل‌تر، از بدبخت بیچاره‌هایی مثه خودم از این حرفا شنیده بودم، اما باورم نشده بود. اما این بار فرق داشت. واقعاً انگار نمی‌دونستن درد مردم چیه؟ از اون عجیب‌تر ما بودیم که انتظار داشتیم این سیستم بی‌خبر از مردم، مشکلات ما رو حل کنه. مشکلاتی که اگه تموم تلاششون رو می‌کردن، شاید می‌تونستن درد ناشی از یکی از اونا رو برای چند ساعت کم کنن. در عوض، می‌خواستن با زور با ما رفتار کنن.
همۀ اینا رو گفتم که بلکه بتونین بفهمین.
من مات‌ومبهوت مونده بودم. برای مدتی، از ضلع جنوبی مرتب با بلندگو گفتن: "از اینجا برین وگرنه با شما برخورد فیزیکی می‌کنیم". خیلیا مثه من مات‌ومبهوت شدن. اغلب مبارزان هستۀ اولیه اونجا بودن. مات‌ومبهوت. بعد یه عده با لباسای سیاه از همون محدوده به ما حمله کردن. شهرداری و باقی سیستم، اشتباهات زیادی کرده بودن، اما این یکی شد آخرین اشتباهشون.

کتاب زلزله ده ریشتری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب زلزله ده ریشتری را به تمام دوست‌داران داستان‌های علمی و تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

دانلود کتاب زلزله ده ریشتری

با نصب نرم‌افزار فراکتاب می‌توانید نسخۀ الکترونیکی کتاب زلزله ده ریشتری را دانلود و مطالعه کنید. علاوه بر آن امکان مطالعۀ آنلاین کتاب نیز وجود دارد. همچنین در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید نسخۀ چاپی کتاب زلزله ده ریشتری با تخفیف فراهم شده است.

خرید کتاب زلزله ده ریشتری

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان خرید کتاب زلزله ده ریشتری، نوشتۀ نیما اکبرخانی از انتشارات کتابستان معرفت فراهم شده است. شما می‌توانید این اثر را در قالب کتاب چاپی و نسخه الکترونیک تهیه کنید. نسخۀ چاپی این کتاب با قیمت مناسب و تخفیف ویژه در اختیار دوست‌داران آن قرار گرفته است تا مخاطبان امکان دسترسی راحت¬تر به آن را پیدا کنند.

دانلود کتاب زلزله ده ریشتری

مشخصات رمان زلزله ده ریشتری در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتابستان معرفت
نویسنده: نیما اکبرخانی
تعداد صفحه: 228
موضوع: رمان علمی - تخیلی
قالب: الکترونیک و چاپی

صفحات کتاب :
288
کنگره :
‫‭PIR8334‬‬
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
8492431
شابک :
978-622-7808-11-7
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه زلزله ده ریشتری