امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 50,000
خرید چاپی
75,000
10%
ت 67,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فکرشم نکن

کتاب فکرشم نکن شانزده روایت از شانزده نویسنده‌ای است که در مجازستان، دور هم نشستند، گپ زدند و خاطرات ریز و درشتشان را مرور کردند تا ناداستان مادری‌شان متولد شود. شانزده روایت از تلاش، پشتکار و ماجراهای مادرانی که می‌خواستند قاب عکس خانوادگی‌شان را بزرگ‌تر کنند، مادرانی که هرکدام صاحب سه فرزند هستند و با خرده‌روایت‌هایشان تلاش می‌کنند زندگی، شیرینی‌ها و سختی‌هایش را از لنز مادرانه برای مخاطب روایت کنند. فکرشم نکن یک کتاب نیست، دیوار خاطرۀ بزرگی است با قاب عکس‌هایی پر راز و رمز، رازهایی که راوی قصد بیانشان را دارد.

بخشی از کتاب فکرشم نکن

راویِ قاب پنجم، سمیه عالمی، متولد سال 58 در شهر قم و مادر محمدامین، فاطمه‌زهرا و محمدمعین است. او در خانه‌ای که بیش از هزار جلد کتاب در کتابخانه‌اش وجود داشت و به مطالعه توجه ویژه می‌شد رشد کرد.پیش از مادرشدنش مهم‌ترین کار زندگی‌اش گیاه‌پزشک شدن و تحقیق کردن و نوشتنِ مقالات

متعدد، به‌عنوان یک پژوهشگر بود. خودش معتقد است مادر شدن به او برای گرفتنِ تصمیمات تازه شجاعت داد. مثلاً چشم‌در‌چشم مافوقش ایستاد، استعفا داد و همبازیِ تمام‌وقتِ پسری شد که به‌سختی برایش مادری کرده بود، البته در همان حین یک محقق آزاد و هنرجوی رشتهٔ داستان‌نویسی هم بود.

وقتی پسرش سه‌ساله بود، زور روح لطیف داستان‌‌ها ‌به قالب خشک و عصاقورت‌دادهٔ مقالات علمی چربید و سمیه همهٔ اسلایدها و فیش‌های تحقیقاتی‌اش را دور ریخت، آن کار را رها کرد و در فاصلهٔ تولد اولین بچه‌‎اش تا به‌دنیا آمدنِ دوقلو‌هایش داستان‌نویسی شد که رؤیاهای بزرگی داشت و تعدادی از داستان‌های کوتاهش را در نشریات منتشر هم کرده بود.

وقتی در مرز دههٔ سوم و چهارم زندگی‌اش بود، با تولد دوقلوهایش، انگار خودش هم از نو و با درد زیادی متولد شد و جهان را جور دیگری دید. درحالی‌که سه نفر از جمعیت هشت‌میلیاردیِ دنیا «مامان» صدایش می‌زدند، داستان‌‌های کوتاهش جایزه‌های زیادی گرفتند و خودش در این رشته بالید و قد کشید و از نوشتنِ داستان کوتاه به نوشتنِ رمان رو آورد. حالا سه رمان هم در عالمِ کلمات، او را خالقِ خودشان می‌دانند. پررنگ‌ترین نقش زندگی‌اش مادری کردن است. و او لابه‌لای همین مادرانگی‌کردن‌ها مطالعه می‌کند، می‌نویسد و گاهی همین‌ها را درس می‌دهد.
صفحات کتاب :
260
کنگره :
‫‬‭PIR8334‬
دیویی :
‫‭8‮فا‬‬‬3/62
کتابشناسی ملی :
8806582
شابک :
978-600-441-440-1
سال نشر :
1401

کتاب های مشابه فکرشم نکن