نظر شما چیست؟

کتاب مسافران شب برفی؛ به قلم کلر ژوبرت و برگرفته از کتاب دارالسلام محدث نوری بر اساس یکی از کرامات امام رضا علیه السلام نوشته شده است. این کتاب به همت انتشارات رود آبی روانه بازار نشر شده و مناسب کودکان 5 تا 10 سال می باشد.

معرفی کتاب مسافران شب برفی

داستان مسافران شب برفی بر اساس یکی از کرامات امام رضا علیه السلام نوشته شده که در کتاب دارالسلام، نوشته محدث نوری، نقل شده است. در این ماجرا که بیش از سیصد سال پیش اتفاق افتاده است امام به زائرانی از بحرین، کمک می نماید تا راهشان را در یک شب برفی پیدا کنند. با این داستان کودک با امام رضا علیه السلام و عنایات ایشان در قالب یک داستان تاریخی آشنا می شود. خلاصه و سند این کرامت هم در آخر کتاب بیان شده است. گمان نمی‌کنم کودکی تا کنون کتاب دارالسلام، نوشته محدث نوری را خوانده باشد، چه بسا دست خودمان نیز هیچگاه به آن کتاب نخورده باشد.خانم کلر ژوبرت، آن را با بیان شیرین و کودکانه خود برای بچه‌های نوشته اند.

خلاصه کتاب مسافران شب برفی

از شخصیت‌های کتاب "نوردانه" است.  نوردانه کرم شب تاب کوچکی بود که هر شب روی شاخه‌ای درخت کاج می‌نشیند و ماه برایش داستان هایی از امام رضا علیه السلام تعریف می کرد هرشب نوردانه به ماه می‌گوید:"باز هم از داستان‌های امام گنبد طلا برایم می‌گویی؟ " در یکی از این شب ها که ماه در حال قصه گفتن بود و همچنین یک شب سرد برفی هم بود نوردانه صدای مسافران و زائران حرم امام رضا علیه السلام را شنید که راه را گم کرده بودند و نمی دانستند در سرما شب برفی چی کار کنند و همه زیر درخت کاج جمع شده‌اند و هراسان دنبال راه حرم امام می‌گردند. بالاخره نوردانه برای کمک به آن‌ها فکری به ذهنش می رسد. دوستانش را جمع می‌کند و راه را به دوستداران امام رضا نشان می‌دهد.

کلر ژوبرت

کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی در سال 1961 میلادی (1340 خورشیدی) در پاریس متولد شد. مادرش پزشک بود و پدرش نقاش و کنده‌کار. کلر دوران کودکی خود را در پاریس گذراند. در سن ۱٩ سالگی به دین اسلام گروید و مسلمان شد. از سال ۱۳۶۲ با همسرش که ایرانی است ساکن ایران شد. او لیسانس علوم تربیتی، فوق‌لیسانس ادبیات کودک (از راه دور از دانشگاه «لومان» فرانسه) و تحصیلات حوزوی (سطح دو) دارد.
او از کودکی به کتاب خواندن و نقاشی کردن علاقه داشت. به گفته‌ی خودش به داستان‌های کوتاه و رمان علاقه دارد؛ و همچنین علاقه زیادی به مطالعه کتاب‌های روان‌شناسی کاربردی، نقد داستان، عرفان عملی، خاطرات و البته کتاب‌های تصویری کودکان دارد.

خانم ژوبرت از زمانی که مادر شد و می‌خواست کودکانش را به کتاب علاقه‌مند کند، به نوشتن ادبیات کودک علاقه‌ی زیادی پیدا کرد. او می‌گوید: «از طرف دیگر بچه‌ها وقت و بی‌وقت از من قصه می‌خواستند و خیلی پیش می‌آمد که مجبور می‌شدم خودم قصه بسازم. این شد که کم‌کم شروع به نوشتن کردم». از این زمان بود که کلر ژوبرت نوشتن و تصویرگری برای کودکان را شروع کرد.

خرید کتاب مسافران شب برفی

خرید مسافران شب برفی در فراکتاب با تخفیف ویژه در اختیار شماست.

خرید کتاب مسافران شب برفی

مشخصات کتاب مسافران شب برفی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: رود آبی
نویسنده: کلر ژوبرت
تصویرگر: کلر ژوبرت
تعداد صفحه: 12
موضوع: داستان کودک
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

 

صفحات کتاب :
12
دیویی :
‭‮دا‬297/68‬
کتابشناسی ملی :
7668324
شابک :
978-622-98340-2-2
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه مسافران شب برفی