نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بانوی آسمانی

کتاب بانوی آسمانی نوشته کمال السید توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است.
در زندگانی فاطمۀ زهرا (س) اسراری است که برخی برای انسان کشف شده و برخی از آن ها همچنان ناشناخته است؛ به مانند مرواریدی در صدف در قعر آبگیری زیبا.
آن که در پی یافتن آغاز فاطمه(س) است، از آغاز او و تبارش و از نشانه های شگفت حضور زنانۀ آن سرور تمام زنان در طول تاریخ، متحیر می شود.
کتاب بانوی آسمانی با نگاهی نو به زندگی و زمانه حضرت فاطمه (س) برای مخاطبان نوشته شده است.

بخشی از متن کتاب بانوی آسمانی

میوه ای در بهشت نقطۀ آغازین اوست: سیب یا به... و هرچه از آن سرزمین جاودان بروید... سرزمینی در دوردست ها... سرزمینی که فقط پیامبران آن را می شناسند. فاطمه(عها) از آن سرزمین آمده است؛ حوری های بهشتی در قالبی بشری. او بانویی از بهشت است، یا حوریه ای از اهالی زمین؟. محمد(ص) این چنین فرموده است. در هنگامۀ معراج و به آسمان رفتنِ پیامبر، زهرا(عها) زاده شد. در هنگامه ای به دور از سختی و تنگنای زمین، به دور از سنگینی عاَلم ماده، آنجا نطفه ای بسته شد که روی زمین متولد خواهد شد؛ لذا عناصری که فاطمه(عها) را به وجود آورد، آسمانی زمینی بود؛ موجودی خاکی و آمیخته با رایحۀ باغ های بهشت.

فاطمه(عها) مولودی است از جنس آسمان و نور، الگو و نمونه، الگوی زن کامل و الگوی انسان کامل که ا کنون در زن متبلور شده است؛ به همین خاطر محمد (ص) هرگاه که مشتاق بهشت می شد، فاطمه(عها) را می بوسید و بوی زهرا را استشمام می کرد؛ چون او رایحۀ بهشت داشت: رایحۀ سیب و عطر به و بویِ خوش درختان خرما. در وجود این موجود لطیف، رایحۀ هر میوۀ جاودانه ای متبلور شده است.

شابک :
978-600-441-201-8
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
120
کنگره :
BP۲۷/۲‏‫‭/‮س‌‬۸۷‮ف‌‬۲۰۴۱ ۱۳۹۸‬‬
دیویی :
۲۹۷/۹۷۳
کتابشناسی ملی :
4930470

کتاب های مشابه بانوی آسمانی