امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چولایی خانه

کتاب چولایی خانه اثر جواد کارآزما مارشک توسط انتشارات آرسس منتشر شده است.
اثر حاضر کتابی درباره ی منطقه ای گردشگری در خراسان با مرکزیت مارشک است که به همت و خلاقیت نویسنده جوان، جواد کارآزما مارشک به ثبت رسیده است.

کتاب چولایی خانه شامل خاطرات، معرفی مکان های دیدنی و گردشگری و تاریخچه و اقتصاد منطقه می باشد و توسط حمیدرضا رضوانی اول ویراستاری و نشر آرسس به چاپ رسیده است.

بخشی از متن کتاب چولایی خانه

مارشک به بخش مرکزی منطقه چولای خانه نیز معروف است. علی محمد کارآزما که بیش از 5۰ سال قرقبانی و کشت گزاری و آشنایی با تمام مراتع مارشک و اطراف آن دارد اینگونه از چولای خانه می گوید که این منطقه اجدادی ماست. روستای ارداک و تمامی این مناطق معروف به چولای خانه می باشد تمام این مراتع از اجداد ما بوده که همچنان قبورشان در روستای مارشک می باشد و معروف ترین اجداد ما محمدخان مینگ باشیان چولایی است.

مینگ به معنای ترکی یعنی هزار و لقب مینگ باشی را بر کسی می دادند که هزار اسب و سواره داشت. قشون محمدخان در زمان خودش بیش از هزار سوار بود. مرحوم گوهرشاد نیز چولایی بوده و عروس شاهرخ شاه تیموری بوده است. او بنیان گذار مسجد جامع گوهرشاد در حرم مطهر امام رضا (ع) می باشد که از آنجا که اهل مارشک احترام نسبت به این شخص دارند او را به خانم چولایی معروف داشتند و همچنین از معروفترین اجداد ما مهدی قلی نیک جانی قربانی که میرآخور شاه عباس اول بوده نیز از چولایی هاست که مسجد شاه و حمام شاه را وقف کرد.

دیویی :
۹۵۵/۸۲۹
کتابشناسی ملی :
8868773
شابک :
978-622-5678-21-7‬‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
100
کنگره :
DSR۲۱۲۱

کتاب های مشابه چولایی خانه