کتاب جایگاه اهل بیت علیهم السلام در قرآن و روایات از دیدگاه شیعه و اهل سنت pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جایگاه اهل بیت علیهم السلام در قرآن و روایات از دیدگاه شیعه و اهل سنت

کتاب حاضر در سه فصل جایگاه اهل بیت علیهم‌‌السلام در قرآن کریم و احادیث و روایات را مورد بررسی قرار می‌‌دهد.

در فصل اول تحت عنوان «کلیات»، مفاهیم تحقیق به‌‌صورت خلاصه تبیین می‌‌شوند؛ در فصل دوم «جایگاه و منزلت اهل بیت علیهم‌‌السلام در قرآن مجید» بررسی می‌‌شود و در فصل سوم «جایگاه اهل بیت علیهم‌‌السلام در احادیث و روایات منابع شیعه و اهل سنت» مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.

برای پاسخگویی به سوال «اهل بیت (علیهم‌‌السلام) چه جایگاهی در قرآن و احادیث و روایات دارند؟» با استفاده از قرآن کریم، تفاسیر و سایر منابع مرتبط جمع‌‌آوری و سپس مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.


در بخشی از کتاب جایگاه اهل بیت علیهم السلام در قرآن و روایات از دیدگاه شیعه و اهل سنت می خوانیم

صرفنظر از روایاتی که در باب امامت، ولایت و مرجعیت دینی اهل بیت(علیهم السلام) وارد شده، مانند حدیث « ثقلین »، حدیث « سفینه » و حدیث «نجوم»، روایات دیگری از پیامبر اکرم(ص) رسیده است که ائمّه دوازده‌گانه را مشخصاً بیان می‌کند. سلیمان بن ابراهیم قندوزی در باب 77 کتاب ینابیع الموّده (ص 444 ) گفته است: یحیی بن حسن در کتاب عمده با بیست طریق و در صحیح مسلم با نه طریق و در سنن ابی داود با سه طریق و در سنن ترمذی با یک طریق و در جمع بین الصحیحین حمیدی با سه طریق، خبر دوازده نفر بودن جانشینان پیامبر نقل شده است. این مطالب در ، کتاب شبهای پیشاور (ص 572 و 573 ) و احقاق الحق (ج 2، ص 352 و 353) آمده است.

صفحات کتاب :
200
کنگره :
BP۱۰۴‭‬
دیویی :
۲۹۷/۱۵۹
کتابشناسی ملی :
8552101
شابک :
9786227777130
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه جایگاه اهل بیت علیهم السلام در قرآن و روایات از دیدگاه شیعه و اهل سنت