نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قانون 50 ام

کتاب قانون 50 ام اثر رابرت گرین با ترجمه فاطمه باغستانی توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

کتاب قانون پنجاهم فلسفه خاصی از زندگی است که می‎توان آن را به این شکل جمع‎بندی کرد: ترس‎های شما نوعی زندان‌اند که شما را درون طیف محدودی از اقدامات حبس می‎کنند. هرچه کمتر بترسید، قدرت بیشتری خواهید داشت و زندگی را کامل‎تر خواهید زیست. امیدواریم قانون 50 ام الهام‎بخشتان باشد تا قدرت خود را بیابید.

بخشی از متن کتاب قانون 50 ام

تقریباً در همه سال‎های قرن نوزدهم، امریکایی‎ها با انواع خطرات و تغییرات روبه‌رو بودند. محیط فیزیکی خطرناک در مرزها، افتراق‎های سیاسی شدید و آشوبی که از تغییرات فراوان و بزرگ در فناوری و جنبش اجتماعی ناشی می‎شد. ما با فائق آمدن بر ترس‎هایمان و رشد آنچه روحیه پیشرو شناخته شد، به این محیط پرفشار واکنش نشان دادیم. حالا حس حادثه‎جویی و توانایی جدیدی برای حل مشکلات در ما پدید آمده است.

با رشد منابع و ثروت این روند تغییر کرد. اما در قرن بیستم هنوز یک محیط مانند قبل خشن و سرسخت باقی مانده بود و آن گتوهای سیاه‎پوستان در مناطق مرکزی فقیرنشین امریکا بود و از همین موقعیت سخت یک تیپ جدید نترس و جسور پدید آمد که نمونة آن شخصیت‎هایی چون جیمز بالدوین، مالکوم ایکس و محمدعلی بودند. اما نژادگرایی آن دوره نگذاشت آن‌ها از روح قدرتمندشان آن‌طورکه شایسته است، بهره ببرند.

در دوران اخیر تیپ‎های جدیدتری از داخلی‎ترین نقاط امریکا رشد کردند که آزادی بیشتری برای پیشروی به بالاترین درجه قدرت در کسب‌و‌کار، سیاست و سرگرمی داشتند. آن‌ها از غرب وحشی و محیط‎هایی مانند آن آمده بودند و یاد گرفته بودند که از خودشان مراقبت کنند و به رؤیاهایشان پروبال بدهند. آموزش آن‌ها از کف خیابان‎ها و تجربه‎های سخت شخصی‎شان بود.

صفحات کتاب :
272
کنگره :
BD438‬‬
دیویی :
303/3‬‬
کتابشناسی ملی :
8451508
شابک :
978-622-220-747-2‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه قانون 50 ام