نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اصول اخلاقی برنامه های توانبخشی شناختی انسان

کتاب اصول اخلاقی برنامه های توانبخشی شناختی انسان که به‌نوعی جزء اولین کتاب‌های آکادمیک در خصوص توانبخشی شناختی است اختصاص به کلیۀ استادان، دانشجویان و درمانگران حوزۀ توانبخشی شناختی دارد که به‌دنبال شناخت اصول و چارچوب‌های اخلاقی درست در حیطۀ کار با بیماران روان‌پزشکی هستند.

ارتقای شناختی انسان (HCE) اصطلاحی برای برنامه‌هایی است که تصور می‌شود توانایی‌های شناختی همچون توجه، حافظه یا استدلال را بهبود می‌بخشند.

هدف کتاب اصول اخلاقی برنامه های توانبخشی شناختی انسان بحثی منطقی در ارتباط با چارچوب‌های اخلاقی است که ممکن است از سوی تصمیم‌گیران برای سنجش اخلاقی برنامه‌های (HCE) به شکل کثرت‌گرا و جزئی‌گرا به کار گرفته شوند.

بخشی از متن کتاب اصول اخلاقی برنامه های توانبخشی شناختی انسان

چارچوبی باید کاربرپسند باشد و وجود معیار شفافیت، هدایت کاربران به‌سمت یک تصمیم خاص و توجه به مکانیسم پشتیبانی از آن تصمیم در ابزارهای تصمیم‌گیری را مهم می‌دانند.

اخیراً در حوزۀ اخلاق زیستی نیز پژوهش‌های زیادی انجام شده است تا مشخص شود چه چیزی یک تحلیل یا رویکرد اخلاقی را مفید می‌سازد. اگرچه این پژوهش‌ها معمولاً ویژگی‌های یک تحلیل خوب را بررسی کرده‌اند نه ویژگی‌های یک ابزار خوب و کاربردی را، خوب است گفتمان آن‌ها را نیز در نظر بگیریم.

صفحات کتاب :
128
کنگره :
TP۲۴۸/۲
دیویی :
۱۷۴/۹۵۷
کتابشناسی ملی :
7538701
شابک :
978-622-220-708-3
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه اصول اخلاقی برنامه های توانبخشی شناختی انسان