امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 29,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب محاصره شده با احمق ها

کتاب محاصره شده با احمق ها اثر توماس اریکسون با ترجمه نگار صابرآرا توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. آنچه بسیار مهم است این است که بدانید اطرافیانی که با آن‌ها ناسازگار هستید و شما را احاطه کرده‌اند، به‌هیچ‌عنوان احمق نیستند؛ همه آن‌ها شایستۀ احترام، درک و ارزش نهادن‌ هستند.

این دانسته‌ها را در زندگی‌تان پیاده و آن‌ها را عمیقاً درک کنید. اگر به اهمیت آن پی نبرید، تا ابد در محاصره احمق‌ها خواهید بود و این خواسته هیچ‌کس نیست.

بخشی از متن کتاب محاصره شده با احمق ها

آیا به‌ نظر عجیب است؟ اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم. هرچیزی که شما به یک نفر می‌گویید، از فیلتر تعصبات، عقاید و نظرهای شنونده عبور می‌کند. پس از عبور از فیلترها، آنچه باقی می‌ماند، پیام نهایی است که دریافت می‌کند. بنا به دلایل متعدد، آنچه او نهایتاً متوجه می‌شود، برداشت خودش است نه آن منظور و مقصودی که پیام شما حامِل آن بوده است.

آنچه برداشت و فهمیده خواهد شد، به‌طور طبیعی بیشتر به این بستگی دارد که مخاطب شما چه کسی است، اما به‌ندرت اتفاق می‌افتد که پیام شما واقعاً آنچنان که منظور و هدف شما بوده است، برداشت و شنیده شود.

احساس جالبی نیست که بدانید هیچ کنترلی روی انتقال مفاهیم و برداشت مخاطب خود ندارید. اهمیتی ندارد چقدر برایتان مهم است که دقیقاً منظور شما به مخاطب منتقل شود؛ هیچ کاری نمی‌توانید دراین‌باره انجام بدهید. این دقیقاً یکی از چالش‌های مهم و بزرگ روابط است. شما نمی‌توانید به‌سادگی عملکرد شنونده را تغییر بدهید.

صفحات کتاب :
327
کنگره :
HM۱۱۶۶‬‬
دیویی :
۳۰۲/۲‬‬
کتابشناسی ملی :
7369152
شابک :
978-622-220-679-6
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه محاصره شده با احمق ها