امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

کتاب معامله گری با ذهن آگاهی اثر گری دیتون و ترجمه فاطمه باغستانی و حمید ثنائی می باشد. این کتاب توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب معامله گری با ذهن آگاهی

بازار سنتی و بازار نوین قوانین و اصولی دارد که معامله گر باید به آن ها احترام بگذارد و در این راستا ابتدا باید چیستی معامله گری را درک کند و بیاموزد. در بازار نوین که شامل سهام، رمز ارزها و دیگر  موارد می شود، هر روز معامله های زیادی صورت می گیرد. شاید هرکسی که دستی در خرید و فروش بازار معامله و سهام و سرمایه داشته باشد، خودش را معامله گر بداند یا دست کم ادعا کند که می تواند  معامله گری را انجام دهد، اما تعریف حقیقی معامله گر چیست؟ 
گری دیتون، پزشک روان شناس در این کتاب به عنوان روان شناس در حوزه معاملات، مدرس معامله گری و معامله  گر فعال در بازارهای ارزی و اس اندپی ای-مینی، علاام روان شناسی و معامله گری را در هم آمیخته است. او از طریق برنامه آموزشی عمیق و قوی خود که آموزشی هفتگی، آنلاین و منحصر به فرد است، مهارت های پیشرفته معامله گری را به معامله گران آموزش می دهد. در این کلاس آموزشی معامله گران ضمن کسب مهارت در خواندن و تحلیل نمودارها با موقعیت های مختلف روان شناختی آشنا می شوند و به سطحی جدید از بینش معامله گری و یادگیری دست می یابند. 

خلاصه کتاب معامله گری با ذهن آگاهی

به‌طورکلی به عمل خرید و فروش هر کالای حقیقی یا مجازی که دارای یک خریدار و فروشنده باشد، معامله گری می‌گویند که منظور از آن در کتاب معامله گری با ذهن آگاهی، سهام، ارز دیجیتال، اختیار معامله (اپشن)، یک ارز خاص و... است.

در فرایند معامله‌گری می‌توان هنگام افزایش یا کاهش قیمت -بازارهای دوطرفه- سود کسب کرد. بنابراین حتی درصورت وجود روند نزولی در بازار سهام یا سایر بازارهای مالی نیز همیشه موقعیت سودده وجود دارد.

در معاملات داشتن ذهن‌آگاهی و رعایت زمان طلایی در خرید و فروش حرف اول و آخر را می‌زند. همچنین نگاه درست به شرایط جامعه و بازار همراه با پارامترهای دیگر ضرورت دارد که همه این موارد در کتاب معامله گری با ذهن آگاهی توضیح داده شده است.

در کتاب معامله گری با ذهن آگاهی نه‌تنها با رفتارهای صحیح معامله گر و شیوه های اثربخش معامله گری و مدیریت صحیح آن آشنا می‌شوید بلکه توانایی مواجهه با چالش‌های هیجانی و احساسی موجود در بازار پرنوسان سرمایه را نیز کسب می‌کنید.
این کتاب در ۳ بخش و ۱۲ فصل با عناوین زیر تمام مباحث مربوط به معامله گری را مطرح می کند:
بخش 1 با عنوان؛ شناخت ذهن خویش دارای ۴ فصل می باشد:
فصل۱؛ نقاط کور ذهنی معامله گران 
فصل۲؛ هیجان های قوی در معامله گری 
فصل ۳؛ دست و پا زدن برای کنترل و رفع هیجان ها 
فصل ۴؛ لزوم وجود هیجان ها در معامله گری  
بخش ۲ با عنوان استفاده از روان شناسی نوین شامل چهار فصل زیر می باشد:
فصل ۵؛ ارتقای وضعیت روانی معامله گران در گرو ذهنیتی متفاوت است
فصل ۶؛ با تمرین ذهن آگاهی با حواس جمع معامله کنید  
فصل 7؛ ناهم جوشی: مهارت پیشرفته ای در ذهن آگاهی 
فصل ۸؛ پذیرش و معامله گری متعهدانه  
بخش 3: به حداکثر رساندن عملکرد معاملاتی خود؛
فصل ۹؛ فرایند روان شناسی معاملات: آمادگی عالی
فصل ۱۰؛ فرایند روان شناختی معامله گری: اجرای اثربخش  
فصل ۱۱؛ فرایند روان شناختی معامله گری: خودارزیابی سازنده  
فصل ۱۲؛ سخن پایانی

برشی از متن کتاب معامله گری با ذهن آگاهی

نقاط کور ذهنی معامله‌گران

کالین تمام صبح صبورانه در حال بررسی شاخص‌های اس‌اندپی و منتظر یک معامله بود. سرانجام یک موقعیت مناسب مشاهده کرد. او با دقت به روند قیمت و شاخص ‎هایی نگاه کرد که باید برای تعیین معاملاتش از آن‌ها استفاده می‎کرد. همه‌چیز با معیارهای او سازگار بود. قیمت روندی صعودی داشت و همه شاخص ها نمایانگر ادامه همین روند بودند. او فکر کرد: «این موقعیت هیچ نقصی ندارد.»

معامله بلافاصله شروع به کار کرد. بازار رشدی سریع داشت، سطح مقاومت را شکست و به ناحیه‎ای رسید که دیگر هیچ سوءتفاهمی برای او نگذاشت و هیچ مقاومتی وجود نداشت. اس‌اندپی‎ها از زمان ورود به بازار دوازده واحد رشد داشتند که این صعودی عالی در بازار محسوب می‎شد. اما کالین بر این معامله سوار نبود و تردید داشت.

او معامله را انجام نداد. وقتی بعداً راجع‌به آن صحبت شد، گفت: «روز قبل از این نیز موقعیتی مشابه برایم پیش آمده بود. حدس می‎زنم دلیلش این بود که داشتم به معامله ناموفق دیروز فکر می‎کردم و باز هم زیان کردم. حتی نشانه های معامله امروز بهتر از نشانه های دیروز بود. یکی از شاخص‌های دیروز انجام دادن معامله را تأیید نمی‎کرد، اما موقعیت امروز بدون نقص بود.

از اینکه چنین معامله خوبی را از دست دادم خودم را سرزنش می‎کنم. اصلاً نمی‎دانم چرا چنین کاری کردم. هیچ هیجان خاصی نداشتم. ترسی نداشتم. فقط به این فکر کردم که به دلیل موفق نبودن معامله دیروز ممکن است این هم ناموفق باشد. اشتباه کردم. چرا باید چنین اشتباهی را مرتکب می‎شدم؟»

کتاب معامله گری با ذهن آگاهی pdf

امکان دانلود پی دی اف کتاب معامله گری با ذهن آگاهی در نرم‌افزار فراکتاب فراهم است. پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

کتاب معامله گری با ذهن آگاهانه pdf رایگان

این کتاب اثری دیگر از گری دیتون می باشد.

خرید کتاب معامله گری با ذهن آگاهی

نسخه چاپی این اثر در فراکتاب موجود نمی باشد ولی جهت خرید و دانلود نسخه الکترونیکی آن می توانید به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و پس از دانلود آن را در کتابخوان فراکتاب مطالعه کنید.

مشخصات کتاب معامله گری با ذهن آگاهی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نسل نواندیش
نویسنده: گری دیتون
مترجم: فاطمه باغستانی و حمیدثنایی
تعداد صفحه: 821
موضوع: مدیریت کسب و کار
قالب: pdf
دیویی :
۳۳۲/۶۴۰۱۹
کتابشناسی ملی :
8514831
شابک :
978-622-220-757-1‬
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
342
کنگره :
HG۴۵۱۵/۱۵‬‬

کتاب های مشابه معامله گری با ذهن آگاهی