امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پنج دقیقه ی خوب (جلد اول)

کتاب پنج دقیقه ی خوب (جلد اول) اثر جفری برنت لی و وندی میلستاین منتشر شده است. پنج دقیقه ممکن است زمانی بسیار کوتاه یا بسیار بلند به نظر برسد. زندگی ممکن است بسیار شلوغ، رضایت‌بخش، گیج‌کننده یا سرسام‌آور باشد.

به ویژه در این روزها علی‌رغم فراوانی نعمت، و کارهایی که انجام می‌شود گاهی ممکن است در زندگی احساس پوچی و نارضایتی کنیم. با این حال، در یک چشم برهم زدن یا یک لحظه، همه چیز ممکن است تغییر کند.

کتاب پنج دقیقه ی خوب (جلد اول) نوشته شده است تا به شما کمک کند بیشتر به زمان حال توجه داشته باشد، ارتباط کامل‌تری برقرار کنید و زندگی تان را غنی و سرشار کنید.

از دیدگاه کتاب پنج دقیقه ی خوب، این پنج دقیقه‌ای که شما در زمان حال حضور دارید (یعنی متوجه زمان حال هستید، نه غرق شدن در افکار گذشته و آینده)، به شما کمک می‌کند به فردی تواناتر و جالب‌تر تغییر پیدا کنید. در واقع برنامه‌ای روشن برای اعمالتان تعیین ‌می‌کنید و با تمام وجود دست به عمل می‌زنید.

وقتی برای انجام تمرینات کتاب پنج دقیقه ی خوب که هدفش ایجاد آرامش و وارهیدگی در شماست تمام توجه، قصد و اشتیاق قلبی خود را به کار بگیرید، آگاهی و پیوند عمیقی را با زندگی شکل می‌دهید، ارتباطاتتان غنی می‌شود، مهربانی و خرد را در خود رشد می‌دهید، که در این صورت پنج دقیقه‌تان به درستی به پنج دقیقه‌ی خوب تبدیل می‌شود.

بخشی از متن کتاب پنج دقیقه ی خوب (جلد اول)

تعیین هدف ممکن است ماهرانه یا غیر ماهرانه انجام شود. اگر فرایند تعیین هدف خشک و انعطاف‌ناپذیر‌ باشد یا درباره‌ی آن به یک آرمان بچسبید، غیرماهرانه عمل کرده‌اید. به عنوان مثال، اگر قصدتان این است که به آرامش دست یابید و خودتان را بپذیرید و تأیید کنید، توقع نداشته باشید بعد از پنج دقیقه صددرصد به آرامش یا تأیید خودتان دست یابید.

مراقب باشید که سعی نکنید به هر قیمتی به مقصود برسید. اگر شرایط بلافاصله تغییر نکرد، مراقب دام قضاوت خود یا شک کردن به هدف‌تان باشید. به دام قضاوت و تردید نیفتید.

قصد و هدفی ماهرانه بیشتر شبیه راهنمایی دوستانه است. از آغاز بپذیرید که تغییرات مهم  به زمان نیاز دارند. شما، همانند هر کس دیگری، باید تلاش کنید که پیوسته به هدفی که آن را جستجو می‌کنید، برگردید.

صفحات کتاب :
236
کنگره :
BF۶۳۷/م۴‏‫‬‭ب۴ ۱۳۸۸
دیویی :
۱۵۸/۱
کتابشناسی ملی :
1183427
شابک :
978-964-412-836-6
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه پنج دقیقه ی خوب (جلد اول)