کتاب این پسر من است (چاپی و pdf)

داستان مستند زندگی شهیدان رسول جعفری و مهدی جعفری

امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
98,000
15%
ت 83,300
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب این پسر من است

کتاب این پسر من است اثر ندا رسولی توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است. این اثر داستانی در مورد زندگیِ پدر و پسری افغانستانی به نام‌های رسول و مهدی جعفری می‌باشد.

آن ها که  از افغانستان به ایران مهاجرت  کرده بودند و بعد تلاش برای زندگی در ایران و سپس رزم در سوریه. «ندا رسولی» برای روایت کتاب این پسر من است با چالشی حسرت‌آمیز مواجه بوده‌ است؛ اینکه بیشتر همرزمان قهرمان داستان، همچون پسر قهرمان، شهید شده بودند.

«این پسر من است» روایت حرکت همیشگی خانواده‌ای است که فداکارانه هجرت را به جان خریدند. حرکت از افغانستان به ایران، کوچیدن مدام در ایران و در نهایت هجرت به سوریه که به قراری همیشگی می‌انجامد. این کتاب پدری شهید را به تصویر می‌کشد که شهادت را به پسرش می‌آموزد و خود هم از پی او می‌رود. روایت رفتن و رسیدن رسول و پسرش مهدی.»

بخشی از متن کتاب این پسر من است

هفت تا بچه ی قد و نیم قد مانده بودند با پدری و برادرِ بزر گتری و همسرِ برادری؛ در خانه ای که کنار زمین های کشاورزی و نزدیک یک رود بنا شده بود؛ با چندتا گاو و کلی گوسفند...

سپیده که زد، زینب بیدار شد، از اتاق بیرون رفت و از کنار بچه هایی که ب هردیف خوابیده بودند، رد شد و از خانه زد بیرون. زمین های وسیعِ دور و بر خانه سبز بودند. زینب رفت به سمت سه درختِ مجاور خانه. زردآلوهای روی درخت ها هنوز سبز و نارس بودند. دبه های آب را برداشت و رفت سمت رودخانه تا آب بیاورد.

صفحات کتاب :
367
کنگره :
PIR۸۳۴۵‭‬
دیویی :
۸‮فا‬۳/۶۲
کتابشناسی ملی :
7421249
شابک :
9786227510102
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه این پسر من است