امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 67,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مجموعه نقوش قلمزنی

کتاب مجموعه نقوش قلمزنی اثر رسول پرورش توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است.

درباره نویسنده کتاب مجموعه نقوش قلمزنی

رسول پرورش، فرزند محمدعلی، متولد سال 1307 در شهر هنرپرور اصفهان در محله ی قدیمی لنبان و جنب باغ معتمدالدوله در یک خانواده اصیل مذهبی به دنیا آمد. سابقه ی هنر سازندگی و قلمزنی در خانواده ی ایشان به صورت موروثی به 150 سال پیش از تولد او بازمی گشت. به موجب علاقه و استعداد، از سن شش سالگی به دبستان پهلوی رفت و به موجب سخت کوشی و تلاش خود توانست با یک  سال تعجیل یعنی در پنج سال تصدیق ششم ابتدایی خود را دریافت کند. بر خلاف اصرار ناظمان و استادانش و به توصیه ی پدر، از سن یازده سالگی وارد شغل و حرفه ی قلمزنی شد و نزد استادان نامی اصفهان همچون محمدتقی ذوفن و استاد عبدالله ضعیف الحال معروف به شاه میرزا شاگردی نمود.

وی توانست در آستانه ی جوانی و در سن بیست وشش سالگی به درجه ی استادی این هنر نائل گردد. از این تاریخ به مدت چهل سال به هنر قلمزنی مشغول بود و در این راه شاگردان زیادی را تربیت نمود و آثاری به یادماندنی تولید کرد که بارها مورد تحسین هنرمندان، اهالی صنوف طلا و نقره و همچنین مورد توجه طبقات تحصیل کرده و متمول جامعه زمان خود قرار گرفته است که به صورت شخصی برای بازدید و سفارش تولیدات هنری به وی مراجعه میکرده اند.

در دوران پس از انقلاب اسلامی به فروش آثار هنری و زیورآلات طراز اول طلا و نقره روی آورد و از همین زمان علی الخصوص دو دهه ی اخیر بود که به کشیدن مستقل طرح ها و نقوش قلمزنی بر روی کاغذ پرداخت؛ مجموعه ای از آثار که در این کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. جالب توجه است که تمامی این طرح ها و نقوش با خودکار، بدون الگو، در یک نشست و با الهام از خلاقیت شخصی ایشان کشیده شده اند.

کتابشناسی ملی :
8887917
شابک :
978-622-292-733-2‬‬‬
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
149
کنگره :
NE۲۷۰۰‬‬
دیویی :
۷۶۵/۰۹۵۵‬‬

کتاب های مشابه مجموعه نقوش قلمزنی