کتاب حادثه هسته ای فوکوشیما دایچی pdf

چه عواملی باعث ذوب قلب و انفجار هیدروژن شده است؟

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 67,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حادثه هسته ای فوکوشیما دایچی

کتاب حادثه هسته ای فوکوشیما دایچی اثر میچیو ایشی کاوا با ترجمه سامان تشکر توسط انتشارات متخصصان منتشر شده است.
این کتاب شامل دو بخش می باشد. بخش اول کتاب حادثه هسته ای فوکوشیما دایچی، شامل مکانیسم های ذوب قلب و انفجارهای هیدروژنی رخ داده در حادثه نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی است و بخش دوم شامل افکار من در مورد مسائل مربوط به ایمنی انرژی اتمی و بازسازی فوکوشیما از جمله دلایل آن و آثار حادثه می باشد.

هدف اصلی کتاب حادثه هسته ای فوکوشیما دایچی، در بخش اول خلاصه شده است، بنابراین امیدوارم خوانندگان وقت خود را برای مطالعه دقیق آن اختصاص دهند.

فصل 2 به عملکرد (ذوب قلب و انفجار هیدروژن) واحدهای 1 تا 3 راکتورهای هسته ای فوکوشیما دایچی می پردازد. این فصل قسمت اصلی کتاب است. بی معنی است که مردم سعی کنند بدون بررسی دقیق یک به یک داده ها و پدیده های حادثه فوکوشیما، دیدگاه کلی ای از حادثه داشته باشند.

بخشی از متن کتاب حادثه هسته ای فوکوشیما دایچی

مایع خنک کننده هستند میله های نرم شده به قرص های سوخت برای تماس نزدیک به آن ها فشار می آورند. هنگامی که سطوح داخلی میله ها تماس نزدیکی با قرص های سوخت داشته باشند، زیرکالای روی سطح داخلی دی اکسید اورانیوم را کاهش داده و یک پوشش اکسیدی تولید می کند.

به عبارت دیگر، پوشش های اکسیدی در هر دو سطح بیرونی و داخلی غلاف میله های سوخت ایجاد می شوند، به طوری که زیرکالوی غلاف میله ها در وضعیتی قرار گرفته است که بین دو پوشش اکسیدی قرار گرفته است.

دیویی :
۳۶۳/۱۷۹۹۰۹۵۲۱۱۷
کتابشناسی ملی :
8809174
شابک :
978-622-292-683-0
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
314
کنگره :
‏‫‬‮‭TK۱۳۶۵

کتاب های مشابه حادثه هسته ای فوکوشیما دایچی