کتاب نقطه رهایی pdf

برنامه ریزی جدول پخش شبکه های تلویزیونی به زبان ساده

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نقطه رهایی

کتاب نقطه رهایی اثر مصیب علی اکبرزاده ارانی توسط انتشارات سروش منتشر شده است. آنچه پیش روی شماست حاصل چند کار علمی است:
1. گفت وگوی روش مند در قالب مصاحبه عمیق با تعدادی از صاحبان تجربه در حوزه برنامه ریزی و تنظیم جدول پخش در شبکه های سراسری و استانی و در ادامه کدگذاری و تحلیل علمی صحبت های این افراد؛
2. مطالعه و یادداشت برداری از اسناد، مقالات و کتب ایرانی و خارجی در دست رس، حول حوزه جدول پخش؛
3. دو سال مطالعه، بررسی و تحلیل مستمر جدول پخش شبکه های سراسری و استانی و فراتحلیل تطبیقی نتایج مطالعه با نظرسنجی های مرکز تحقیقات صداوسیما.
4. یک سال مطالعه، بررسی و تحلیل مستمر جدول پخش مهم ترین شبکه های آمریکا

هدف و مخاطب کتاب نقطه رهایی  کسانی قرار داده شده است که آشنایی آن ها با مسئلۀ جدول پخش بسیار اندک است و علاقه مند هستند برای آشنایی یا ورود به حوزه برنامه ریزی برای پخش، آگاهی های مقدماتی و در عین حال مفصلی از اهمیت، الزامات و موانع برنامه ریزی برای پخش کسب کنند.

بخشی از متن کتاب نقطه رهایی

برنامه ریزی برای جدول پخش به مانند خرید مواد اولیه از فروشگاه برای تهیه غذا است. رسانه ای که بدون داشتن برنامه ریزی برای پخش، دستور تولید برنامه ها را می دهد، سبد به دست، در راه روهای فروشگاهی چرخ می زند و بدون اینکه بداند چه غذایی بناست در روزهای آینده تهیه کند، بی برنامه خرید می کند.

برای اینکه جدول پخش مطلوبی طراحی شود، مدیر برنامه ریزی جدول پخش می بایست در همه ساحت های برنامه ریزی و طراحی برنامه، جلسه های طرح و برنامه و جلسه های تصمیم گیری دربارۀ تولید کردن یا نکردن برنامه حضور فعال و اثرگذاری داشته باشد. هیچ کس در رسانه به اندازۀ مدیر برنامه ریزی جدول پخش به نیازهای جدول پخش در هفته، ماه، فصل و سال پیش رو مشرف نیست. مدیر برنامه ریزی برای پخش باید بداند که چه برنامه هایی در حال پخش، آمادۀ پخش یا در حال تولید هستند.

صفحات کتاب :
225
کنگره :
HE۸۷۰۰/۹‭‬
دیویی :
۳۸۴/۵۵۰۹۵۵
کتابشناسی ملی :
8443976
شابک :
978-964-12-2061-9
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه نقطه رهایی