امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
65,000
30%
ت 45,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مسلم بن عقیل شهید جاوید

کتاب مسلم بن عقیل شهید جاوید ترجمه کتاب ارزشمند « حیاة الشهید الخالد مسلم بن عقیل » اثر علامه باقر شریف القرشی است.

کتاب حاضر به بررسی سیره پاک مسلم بن عقیل نخستین پرچم دار و پیشگام در قیام مبارک حسینی می پردازد؛ کسی که در برابر ظلم و ستم ایستادگی کرد و بارگاه مطهرش چراغ فروزانی شد که پیوسته زائران را از سراسر سرزمین های اسلامی به سوی خود فرا می خواند.

این گنبد شریف و سر به گردون سای مسلم مایه پند و اندرز آدمیان است، چرا که نیک فرجامی فقط برای پرهیزگاران، شهیدان و انسان های شایسته است.

درباره نویسنده کتاب مسلم بن عقیل شهید جاوید

علامه شیخ محمدباقر شریف القرشی، به سال 1344 ه.ق، در شهر نجف در خانواده ای دین پژوه چشم به جهان گشود و با مهاجرانی که از أحساء و قطیف به نجف أشرف آمده بودند، در رفت وآمد بود. وی در بخش عمده ای از زندگی علمی خود به تدریس علوم عربی پرداخت و در آن تبحر یافت. ایشان دروس حوزوی خود را در محضر علمای برجسته‌ای چون سیدعبدالکریم علیخان، سیدعلی شبّر، سیدموسی البعاج، شیخ بشیر العاملی، مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی، آیت الله العظمی خویی و آیت الله العظمی سیدمحسن حکیم و ... گذراند و در کنار پژوهش‌های دینی و حوزوی، تدریس فقه و اصول را برعهده گرفت.

علامه قرشی با کِلک کریمانۀ خویش خدمات ارزنده ای را در نشر اسلام و فرهنگ علوی ارائه کرد و در عصر اختناق و استبداد حکومت بعثی صدام، به پژوهش و تألیف در حوزه علوم دینی به ویژه اهل بیت پرداخت.

ایشان از محققان و مورّخان ژرف نگر و پرکار معاصر است که بیش از 30 اثر ارزنده در زمینه تاریخ اسلام و سیره اهل بیت از خود به یادگار گذاشته است. برخی از این آثار، چندین مجلد هستند و به فارسی هم ترجمه شده اند.

بخشی از متن کتاب مسلم بن عقیل شهید جاوید

خاندان هاشمی از سپیده دم تاریخ حیات خود به والاترین افتخارها و نیکی ها ممتاز بوده است. در روزگاری که خودپسندی، تکبر، سن گدلی، حسادت، زنده به گور کردن دختران و پرستش بت ها در بین قبایل مکه رواج داشت، تنها، خانواده هاشمی بود که در مکه به شرافت، شهامت و برتری فضل و خرد شهرت داشت.

صفحات کتاب :
264
کنگره :
BP۴۲/۴‭‬
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۹۵۳۷
کتابشناسی ملی :
۵۸۵۷۶۶۸
شابک :
9789640231999
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مسلم بن عقیل شهید جاوید