امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شجره طوبی

کتاب شجره طوبی اثر علیرضا رمضانیان توسط انتشارات به نشر منتشر شده است. کتابی که پیش رو دارید پاسخگوی پرسش هایی است که در مباحث مهدویت مطرح است.

در فصل اول این کتاب، معرفت امام زمان(عج) مورد بررسی اجمالی قرار گرفته است. فصل دوم، سوم و چهارم کتاب به شرا یط و علائم قطعی ظهور و چند مورد از علائم غیرحتمی می پردازد.

در فصل پنجم و ششم کتاب شجره طوبی، زمان ظهور و سپاهیان حضرت بررسی شده است: نهضتی که از کنار کعبه آغاز می شود و یاران و پیروانش از سراسر جهان به او می پیوندند.

در فصل هفتم و هشتم به بیعت یاران و پیروان با امام عصر و امدادهای غیبی در قیام حضرت مهدی (عج) برای ریشه کن کردن ستم و ستمگران از جهان می پردازد. در فصل نهم به حکومت حضرت پرداخته و اینکه ایشان برای ادارۀ جهانی رهیده از فساد و ظلم و ستم و همچنین تحقق حاکمیت اسلام دولتی قوی از یاران زمان خویش و بزرگانی مانند حضرت عیسی (ع)، سلمان فارسی، مالک اشتر و ... تشکیل می دهد.

فصل دهم کتاب شجره طوبی، به فرجام زندگی امام زمان (عج)، شهادت یا رحلت آن حضرت پرداخته است. در فصل یازدهم، جهان پس از حضرت مهدی(ع) بررسی شده و پنج وضعیت برای آن جهان ترسیم شده و به وضعیت صحیح اشاره می شود. در فصل دوازدهم، رجعت معصومین و رویارویی انبیاء و ائمه اطهار با دشمنان سرسخت خود بررسی شده است.

بخشی از متن کتاب شجره طوبی

میثاق الله

امام زمان (عج) میثاق خداست و پیمان و عهد پروردگار است. طرح مسئلۀ امامت و مهدویت به آغاز نظام آفرینش بازمی گردد. گویا سیر نظام مند سنت الهی در سایۀ هدایت انبیاء و اولیاء، به زمینه سازی امامت و مهدویت پرداخته است و از همان آغاز راه، پیمانی ناگسستنی بین حق و حقیقت و امامت و مهدویت بسته شده است و انبیاء الهی با وفاداری به این پیمان، نبوت و رسالت را به اتمام رسانده و همۀ آن ها زمینه را برای حضور و ظهور آن امام همام آماده کرده اند تا بشریت لیاقت بهره مندی از وجود نازنین و مبارک او را داشته باشند.

صفحات کتاب :
232
کنگره :
‏‫‬‭‬‮‭BP۲۲۴
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭۲۹۷/۴۶۲‬‬
کتابشناسی ملی :
۵۹۰۴۳۴۴
شابک :
9789640211137
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه شجره طوبی