امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 54,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب معجزه ماساژ درمانی

ماساژ برای تمام افراد در هر وضعیت و سنی مفید است. ماساژ انتخابی مناسب برای افزایش رشد و بهبود بدن است. ماساژ به عضلات بدن نیروی تازه بخشیده و آن ها را به شکل اصلی خود بازمی گرداند برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند یا خواب آشفته دارند، گرفتن ماساژ لازم است. مسعود دامن افشان در کتابش معجزه ماساژ درمانی از فواید فراوان ماساژ و روش‌های درمانی مؤثر آن می گوید.

ماساژ پا برای تقویت سیستم داخلی بدن مفید است و به کسانی که از خستگی مفرط رنج می برند پیشنهاد می شود. افرادی که از بی خوابی رنج می برند باید قبل از رفتن به رختخواب ماساژ بگیرند. ترکیبی از ماساژ پا، ستون فقرات و سر برای آن ها نتیجه بهتری به همراه دارد. مالش پوست بدن را گرم می کند که در نتیجه خون رقیق شده و گردش خون تسریع می شود. ازآنجاکه این گرما منافذ پوست را باز می کند، ضروری است برای جذب روغن در پوست، دوش بگیرید. ماساژ نرم و آهسته روشی عالی برای آرام ساختن فرد است.

گزیده ای از کتاب معجزه ماساژ درمانی

اسحاق بن علی رهاوری در قدیمی ترین کتاب اخلاق پزشکی آورده است که توجه به حرکت و ورزش جهت حفظ تندرستی و معالجه بیماران بر پزشک لازم است. وی با استناد به گفته های بقراط و جالینوس ضرورت ورزش و بهترین اوقات پرداختن به آن را بیان کرده است و دلک، روغن مالی، استحمام و نظایر آن را که با حرکات قوی همراه اند نیز نوعی ورزش شمرده است. او می گوید پزشک باید کیفیت و مقدار ماساژ لازم برای تقویت اعضاء، پیشگیری و درمان بیماری ها را بشناسد.

ازنظر حکما برانگیخته شدن حرارت درونی به کمک حرکت اعضا بهترین راه کمک به حرارت درونی فرد، در اداره بدن است؛ همچنان که سید اسماعیل جرجانی می گوید «حرارتی که مدد حرارت غریزی را شاید و از گوهر اوست، حرارتی است که از حرکت اندام ها تولید کند .»

اما ابن سینا به جهت اهمیتی که برای حرکت در حفظ سلامتی قائل است بحث خود در اصول شش گانه تندرستی را با ورزش آغاز می کند. او متذکر می شود که وقتی مواد زائد حاصل از مراحل مختلف هضم در بدن تجمع می‌یابند شرایط برای پیدایش عفونت، بیماری های سوء مزاجی یا بی اعتدالی و بروز ورم مهیا و از توان دفاعی بدن کاسته می شود. وی بهترین راه پیشگیری از این عوارض را ورزش می داند و معتقد است که اگر تحرک اعضا به صورت صحیح، در زمان مناسب و متناسب با مزاج معتدل فرد صورت بگیرد، بدن از مصرف دارو بی نیاز می شود.

شابک :
978-622-735773-8‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
361
کنگره :
RA۷۸۰/۵
دیویی :
۶۱۵/۸۲۲‭‬
کتابشناسی ملی :
7281176

کتاب های مشابه معجزه ماساژ درمانی