امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جاودانگی در بهشت

کتاب جاودانگی در بهشت نوشته حمید رضائی درباره خوف از خدا, و تاثیرات آن در شئونات زندگی می گوید.

در این کتاب سعی شده راهکاری کم نظیرطبق آیات قرآن کریم برای جاودانگی دربهشت ارائه گردد که همان خوف ازخداوند می باشد. انسانی که خداوند را ناظر براعمالش ببیند وخوف از او را در دلش بپروراند،لحظه به لحظه مراقبت براعمالش دارد و این مراقبت دائم او را رهنمون به بهشت خواهدکرد.

این کتاب بر آنست تا در حد امکان به کالبد شکافی خوف از باریتعالی بپردازد تا در این زمینه پنجره ای هر چند کوچک را فرا روی خواننده محترم بگشاید .قابل ذکر آنکه، برای دستیابی به چنین مهمی می بایست از جوانب مختلفی به آن پرداخته شود، که بنا بر آن است تحت لوای سه سرفصل و در قالب مباحث مختلفی به این مهم اقدام گردد. فلذا، در سرفصل اول به بحث و بررسی پیرامون عواملی که باعث می گردد تا خوف و ترس از پروردگار متعال در دل انسان افکنده شود پرداخته می شود .

در بخشی از کتاب جاودانگی در بهشت می خوانیم

یکی از موهبت ها و پاداش هایی که خداوند یکتا برای اهل ترس و خشیت از بارگاه الهی در نظر گرفته است ، جاودانه شدن است . قدر مسلم آن است که هیچ انسانی وجود ندارد که میل به جاودانگی در فطرت او سرشته و عجین نگردیده باشد. انسان از فنا شدن و پوچ گردیدن بیزار و گریزان است و میل شدیدی به جاودانه ماندن و همیشگی شدن دارد....

به طور اخص، خوف در زندگی مادی و معنوی انسان دارای ابعاد مختلف و در عین حال پیچیده است و در نگاهی حکیمانه ، می توان گفت که خلق چنین حالتی در وجود انسان بیهوده نبوده و جز لطف خداوند متعال و موهبتی الهی چیزی نمی تواند باشد . فلذا از این حیث ، با نگاهی جامع و عمیق به خوف و ترس می توان به ارزش و اهمیت چنین حالتی در انسان پی برد .

شابک :
9786229673188
سال نشر :
1401
صفحات کتاب :
174
کنگره :
‏‫‬‭BP۱۰۴
دیویی :
‏‫‬‭۲۹۷/۱۵۹
کتابشناسی ملی :
۸۸۲۶۲۳۹

کتاب های مشابه جاودانگی در بهشت