نظر شما چیست؟

کتاب ارباب حلقه ها جلد 1 ( یاران حلقه )، به نویسندگی جان‌رونالدروئل تالکین ترجمه رضا علیزاده می باشد و توسط انتشارات روزنه، روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب یاران حلقه

جان رونالد تالکین نویسنده انگلیسی مجموعه داستان ارباب حلقه‌ها را در قالب فانتزی-حماسی و در طول ۱۲ سال در طی سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۶ منتشر کرد و برای او شهرتی جهانی به ارمغان آورد. نام اولین جلد این مجموعه یاران حلقه است.

وقتی صحبت از دنیای فانتزی می‌شود، بعید نیست بی‌وقفه یاد شاهکار دنیای ادبیات فانتزی یعنی ارباب حلقه‌ها بیفتیم. کتاب ارباب‌ حلقه‌ها نماینده تمام عیار کتاب‌های فانتزی است که به دستان هنرمند جی.آر.آر تالکین به رشته تحریر درآمده است. ارباب حلقه‌ها با تکیه بر عناصر اسطوره و حماسی در سه جلد نوشته شده و توانسته رکورد دومین کتاب پرفروش را در سرتاسر جهان از آن خود کند. کتاب حاضر، جلد اول ارباب حلقه‌ها به نام یاران حلقه است که در ادامه می‌توانید بیشتر با آن آشنا شوید.

کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها) از زمان نگارش تاکنون بارها تجدید چاپ شده و به زبان‌های زیادی هم ترجمه شده است. ارباب حلقه‌ها ادامه‌ی اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. کتاب یاران حلقه به‌طور کلی درمورد هابیت‌ها و امید است که خواننده با خواندن کتاب چیزهای زیادی درباره شخصیت و اندکی از تاریخ‌شان را متوجه می‌شود.

از دستاوردهای مهم این کتاب می‌توان به جایزه‌ی بین المللی داستان فانتزی که در سال ۱۹۵۷ برنده شد اشاره کرد.

خلاصه کتاب یاران حلقه (جلد ۱ارباب حلقه‌ها )

سه‌گانه‌ی رمان ارباب حلقه‌ها به ترتیب با نام‌های یاران حلقه، دو برج و بازگشت شاه شناخته شده‌اند. این اثر جی. ار. ار. تالکین، شاهکاری بدیع و تکرارنشدنی است. این کتاب، پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین حماسه‌ی فانتزی در دنیای ادبیات جهان است. رمان ارباب حلقه‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ به چاپ رسید. این کتاب چارچوب و استاندارد تمامی آثار فانتزی حماسی بعد از خودش را تعیین کرد.

فرودو بگینز، هابیتی است که با اصرار جادوگری مرموز به اسم گاندلف، سفری حیاتی و بی‌نهایت خطرناک را برای نابودی حلقه‌ی یگانه شروع می‌کند. این حلقه که قرن‌ها قبل توسط ارباب تاریکی، سارون، ساخته و بعد گم شد، سلاحی شیطانی است و سارون، به هر قیمتی سعی دارد آن را پس بگیرد. اگر ارباب تاریکی آن قدرت را دوباره به‌دست بگیرد، خشم و عذاب خود را بر تمامی سرزمین میانی نازل خواهد کرد. تنها راه جلوگیری از تبدیل این سرگذشت وحشتناک به واقعیت، بازگرداندن حلقه به جایی به اسم موردور است؛ این مکان، تنها محلی است که حلقه در آن نابود می‌شود؛ اما از شانس بد قهرمانان داستان، موردور، محل زندگی ارباب تاریکی، سارون است.

«سائورن» یکی از شخصیت‌های اصلی داستان ارباب حلقه‌ها است که به ارباب تاریکی شهرت دارد. سائورن با در اختیار داشتن دانشِ ساخت حلقه، حلقه‌هایی را ساخته و با حیله‌گیری، الف‌ها، دورف‌ها و انسان‌ها را فریب می‌دهد تا حلقه‌ها را به‌دست بگیرند. سائورن به شکل مخفیانه، یک حلقه جادویی برای خودش می‌سازد که به‌واسطه این حلقه می‌تواند حلقه‌های دیگر را کنترل کند و موجودات سرزمین میانه را تحت تسلط خویش درآورد.

در کتاب یاران حلقه، سائورن حلقه اصلی خودش را گم می‌کند. گم شدن حلقه تهدید

بزرگی برای سائورن به حساب می‌آید؛ چرا که او، بیشتر قدرت خود را از حلقه می‌گیرد.

سائورن تصمیم می‌گیرد تا برای پیدا کردن حلقه تلاش کند. از طرفی «بیل‌بو بگینز» که موجودی از نژاد هابیت است، به‌صورت اتفاقی حلقه را پیدا می‌کند و نزد خود نگه می‌دارد. بیل‌بو از قدرت حلقه و اهمیت آن غافل است و حتی نمی‌داند سائورن به‌دنبال این حلقه است.

حلقه‌ی قدرت از بیل‌بو به «فرودو بگینز» به ارث می‌رسد و حالا فرودو باید تصمیم بگیرد می‌خواهد با حلقه چه کند. «گاندولوف» فرودو را از اهمیت حلقه آگاه می‌کند و حالا وقت مناسبی پیش می‌آید تا با گردهم‌آیی نمایندگان الف‌ها، دورف‌ها و انسان‌ها، تصمیم‌گیری

نهایی صورت بگیرد. در نهایت تصمیم بر این می‌شود تا گروهی، حلقه را در کوه آتش

نابود کنند. گروه مامور برای نابودی حلقه به خوبی می‌دانند که اگر حلقه به سائورن

بازگردد، تمام موجودات آزاد در سرزمین میانه از بین می‌روند و ارباب تاریکی، سرزمین و موجودات آن را تحت سلطه خویش در می‌آورد.

 برشی از کتاب ارباب حلقه

وقتی فرودو به خود آمد، هنوز حلقه را نومیدانه در چنگ می‌فشرد. کنار آتش دراز کشیده بود که اکنون بر رویش هیزم کپه کرده بودند و با درخشندگی در حال سوختن بود. سه تن همراه او بر رویش خم شده بودند. دیوانه‌وار پرسید: «چه اتفاقی افتاده؟ پادشاه رنگ‌پریده کجاست؟» از شنیدن صدایش چنان خوشحال شدند که مدتی در پی جواب دادن به پرسش‌هایش نبودند. از طرفی سؤال‌هایش را نیز درک نمی‌کردند. سرانجام از حرف‌های سم دریافت که آنان چیزی ندیده‌اند جز اشباح سایه‌وار نامشخص که به سویشان می‌آمدند. سم ناگهان در کمال وحشت دریافته بود که اربابش ناپدید شده است و درست در آن لحظه سایه‌ای سیاه شتابان از کنارش گذشته و او به زمین افتاده بود. صدای فرودو را شنیده بود، ولی صدا گویی از دوردست به گوش می‌رسید یا از زیرزمین که کلماتی عجیب را فریاد می‌زد. بیشتر از این چیزی ندیدند. تا آنکه بالای سر فرودو رسیدند که با شمشیری در زیر پایش به رو روی چمن افتاده و انگار که مرده بود.

استرایدر دستور داده بود که او را بردارند و کنار آتش بخوابانند و سپس ناپدید شده بود. اکنون مدتی از این ماجرا می‌گذشت. سم آشکارا کم‌کم دوباره به استرایدر ظنین می‌شد. اما در همان حال که مشغول صحبت بودند ناگهان دوباره از میان تاریکی پیدا شد...

 بهترین ترجمه کتاب ارباب حلقه ها

کتاب ارباب حلقه ها اثر جی. ار. ار. تالکین، با ترجمه علی علیزاده می باشد.

کتاب ارباب حلقه ها چند جلد است

مجموعه کامل ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings ) شامل  ۱۰ عنوان کتاب است که توسط جی آر آر تالکین نوشته شده است. سه گانه ارباب حلقه ها یکی از مشهورترین و تاثیر گذارترین مجموعه های ادبیات قرن ۲۱ به ‌شمار می‌رود که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. 

ترتیب خواندن کتاب های ارباب حلقه ها

1.هابیت 2. یاران حلقه 3. دو برج 4.بازگشت شاه 5 .فرزندان هورین 6.سیلماریلیون 7.درخت و برگ 8.قصه های ناتمام  9.قصه های تام بامبادیل  10. اطلس سرزمین میانه

دانلود کتاب ارباب حلقه ها

 دانلود کتاب ارباب حلقه ها، در فراکتاب موجود نمی باشد ولی برای خرید کتاب ارباب حلقه ها، بصورت چاپی می توانید به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

خرید کتاب ارباب حلقه ها

برای خرید کتاب ارباب حلقه ها، بصورت چاپی به سایت یا اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید.

مشخصات کتاب ارباب حلقه ها جلد 3 در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزنه
نویسنده: جان‌رونالدروئل تالکین
مترجم: رضا علیزاده
تعداد صفحه: 798
موضوع: رمان خارجی
قالب: چاپی با تخفیف
کنگره :
‫‬‮‭/ت۲۶۳ف۴
دیویی :
823/912
کتابشناسی ملی :
‭م‌80-29685
شابک :
9789643341169
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
798

کتاب های مشابه ارباب حلقه ها (جلد اول)