نظر شما چیست؟

کتاب قلعه‌ی مالویل نوشته‌ی روبر مرل نویسنده‌ی الجزایری است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1972 منتشر شد. در سال 1981 از روی کتاب قلعه مالویل فیلمی به کارگردانی کریستیان دو شالوگ ساخته شد که فروش خوبی در گیشه داشت. مترجم این کتاب محمد قاضی و انتشارات نیلوفر آن را به چاپ رسانیده است.

معرفی کتاب قلعه مالویل

حوادث داستان در مناطق روستایی کشور فرانسه و در اواخر قرن بیستم می گذرد. شخصیت اصلی کتاب امانوئل کمت است؛ مردی که سابقا مدیر مدرسه بوده و اکنون به کشاورزی و مزرعه داری روی آورده است. او همچنین یک مکان توریستی [قلعه ای قدیمی به نام مالویل در روستای مجاور] دارد. کمت، مردی بسیار با انگیزه و قابل احترام بوده و به سیاست و رهبری علاقه نشان می دهد. امانوئل و چند تن از دوستانش، به هنگام آغاز جنگی هسته ای، در انبار شراب قلعه به سر می برند و همین موضوع باعث می شود که آسیبی به آن ها نرسد، اما همه چیز در اطراف آن ها به خاکستر تبدیل می شود. اعضای این گروه تصمیم می گیرند تا تحت رهبری امانوئل، به بازسازی پیرامون خود بپردازند و خیلی زود متوجه می شوند که افراد و حیوانات دیگری نیز در مزارع و روستاهای مجاور توانسته اند از انفجار جان سالم به در ببرند. با گذشت زمان و پیشروی داستان، سر و کله ی نجات یافتگان بیشتری پیدا شده و بعضی از آن ها با خود، مرگ و ویرانی را برای این اجتماع نوظهور به ارمغان می آورند. یکی از چالش های اصلی این جامعه ی در حال گسترش، مقابله کردن با تهدید فزاینده ی یک حکومت دیکتاتوری است که توانسته با کمک شورشیانی غارتگر، روستای همجوار آن ها را تصرف کند.

خلاصه داستان قلعه‌ مالویل 

داستان قلعه‌ی مالویل درباره ی فردی به نام اِمانوئل است. او یکی از زمین داران بزرگ در کشور فرانسه است. روزی هنگامی که در سرداب مشغول شراب‌گیری است ناگهان صدای انفجار بلندی می‌شنوند. گرمای شدیدی همراه با این صدا منتقل می‌شود. بعد از عادی شدن اوضاع، امانوئل و همراهانش از سرداب خارج می‌شوند و متوجه می‌شوند که بر اثر این انفجار دنیا از بین رفته است و تنها انسان‌ها و مکان‌های محدودی باقی مانده‌اند...

برای خواندن کل داستان می توانید نسخه چاپی کتاب را از فراکتاب با تخفیف خریداری کنید.

در بخشی از متن کتاب قلعه مالویل می‌خوانیم 

ایشان یک ساعت بعدازظهر، با چشمان گودرفته و وحشت زده و سر تا پا خاکسترگرفته و دست و صورت سیاه شده بازگشتند. بالاتنه پسو لخت بود. از پیراهن خود بقچه ای درست کرده و در آن استخوان پا قطعات استخوانی را که همه در خانه های خود یافته بودند ریخته بود و حمل می کرد. هیچ کدام حرفی نزدند بجز مسونیه که از من تخته و ابزار نجاری خواست، و تا او از نه سر و تن بشویند. مثل اینکه من هم اکنون قیافه همه‌شان را دوباره در برابر خود می‌بینم در حالی که مسنویه پس از اتمام کارش یک یک آن استخوان‌ها را برمی‌دارد تا در آن جعبه بگذارد.
تصمیم گرفتند جعبه را در پارکینگ جلو محوطه، آنجا که تخته سنگ پس رفته و زمین مسطحی به وجود آورده است، در کنار قبر ژرمن که من تازه در آن جا به خاکش سپرده بودم، دفن کنند. پسو زمین را به عمق شصت سانتی متر کند و خاک‌ها را ئر طرف چپ خود ریخت. جعبه کوچک در کنار دستش بود. کوچکی جعبه خود به خود حالت رقت انگیزی داشت. به زحمت می‌شد تصور کرد که آن‌چه از آن سه خانواده باقی مانده در آن تابوت کوچک گذاشته شده است. بی شک رفقای من نخواسته بودند خاکسترهای دور و بر استخوان‌ها را هم جمع کنند، از ترس اینکه مبادا با خاکستر اشیا دیگر مخلوط باشد.

دانلود رایگان کتاب قلعه مالویل pdf

دانلود pdf کتاب قلعه مالویل در فراکتاب موجود نیست، اما نسخه چاپی آن در فراکتاب موجود است.

بهترین ترجمه قلعه مالویل

کتاب قلعه‌ مالویل را محمد قاضی مترجم مشهور ایرانی ترجمه کرده است. محمد قاضی ترجمه‌ی این کتاب را تقدیم به ابوالحسن نجفی کرده است. او در مقدمه‌ی کتاب آورده است که ترجمه‌ی این کتاب را مدیون به اوست و به همین دلیل آن را تقدیمش کرده است.
محمد قاضی مترجم مشهور ایرانی متولد 1292 در مهاباد ایران است. او ترجمه را با کتاب کلود ولگرد از ویکتور هوگو آغاز کرد. ترجمه‌های این مترجم مشهور سهم به سزایی در شناساندن ادبیات ملل به فارسی زبانان داشته‌اند. او با ترجمه‌ی آثار بزرگان ادبیات توانایی خود را نشان داده است. کتاب‌های دیگری که توسط قاضی ترجمه شده‌اند می‌توان به دن کیشوت از سروانتس، شاهزاده و گدا از مارک تواین، مادر از پرل بارک و کلود ولگرد از ویکتور هوگو اشاره کرد.

دانلود رایگان کتاب صوتی قلعه مالویل

کتاب صوتی قلعه مالویل در فراکتاب موجود نیست.

کتاب قلعه مالویل در مورد چیست

کتاب قلعه‎ ی مالویل در سبک علمی تخیلی نوشته شده است. داستان این کتاب الهام گرفته شده از بمب گذاری اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا بوده است. سیر داستانی این کتاب اما بسیار جذاب است و روبر مرل زوری به شخصیت‌های داستانش پرداخته است که شما را به شدت مجذوب داستان میکند.

فیلم قلعه مالویل

مالویل (انگلیسی: Malevil) یک فیلم فرانسوی پسا آخرالزمانی، محصول ۱۹۸۱ به کارگردانی کریستین دو شالونگ است. این فیلم برگرفته از رمان علمی تخیلی قلعه مالویل است که در سال ۱۹۷۲ توسط روبر مرل نوشته شده‌است.

دانلود رایگان کتاب قلعه مالویل ترجمه محمد قاضی

پی دی اف کتاب قلعه مالویل در فراکتاب موجود نیست، اما نسخه چاپی آن با ترجمه محمد قاضی در فراکتاب موجود می باشد.

خرید کتاب قلعه مالویل

برای خرید نسخه چاپی کتاب قلعه مالویل، ترجمه محمد قاضی با تخفیف ویژه می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه و آن را تهیه کنید.

مشخصات کتاب هابیت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نیلوفر
نویسنده: روبر مرل
مترجم: محمد قاضی
تعداد صفحه: 582
موضوع: داستان های علمی تخیلی
قالب: چاپی با تخفیف

 

صفحات کتاب :
582
شابک :
9789644482625
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه قلعه ی مالویل