نظر شما چیست؟

نویسنده کتاب عشق در زمان وبا گابریل گارسیا مارکز و مترجم آن بهمن فرزانه می باشد. عشق در زمان وبا یک داستان عاشقانه‌ی غمگین است که حضور عشق را چون یک بیماری روایت می‌کند. انتشارات ققنوس این کتاب را چاپ کرده است.

معرفی کتاب عشق در زمان وبا

ادبیات آمریکای لاتین تنها در شرح آزادی خواهی و مبارزات مردم این منطقه خلاصه نمی‌شود. بسیاری از نوشته‌های نویسندگان بزرگ آمریکای لاتین رنگ و بوی عاشقانه دارد، عاشقانه‌هایی متفاوت از عاشقانه‌های اروپایی و با حال و هوا و احساسات مخصوص کشورهای آمریکای لاتین. یکی از بزرگترین نویسندگان آمریکای لاتین گابریل گارسیا مارکز است. مارکز که با کتاب «صدسال تنهایی» در ذهن علاقه‌مندان به ادبیات ماندگار شده است، آثار بسیاری دارد که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها عشق در زمان وبا است. 
عشق در زمان وبا با عنوان اصلی El amor en los tiempos del cólera اولین بار سال 1985 به زبان اسپانیایی منتشر شد. سه سال بعد بود که «آلفرد کنوف» آن را به انگلیسی و با نام Love in the Time of Cholera ترجمه کرد.
داستان عشق در زمان وبا در یک شهر بندری نزدیک دریای کارائیب و رودخانه «ماگدالنا» اتفاق می‌افتد. نام این شهر در داستان ذکر نشده اما «رافائل نونس»، نویسنده سرود ملی کلمبیا در این باره گفته است:«کشوری که داستان در آن می‌گذرد کلمبیا است، هرچند نام شهر در داستان ذکر نشده اما نام مااکن‌ و توصیف آن‌ها و همچنین اشاره به رودخانه ماگدالنا شهری مانند کارتاخنا را به ذهن می‌آرود»

بسیاری از منتقدان عشق در زمان وبا را داستانی احساس می‌دانند که بر قدرت عشق واقعی تاکید کرده است. عاشقی در داستان گارسیا مارکز یک بیماری در نظر گرفته شده است، بیماری‌ای که می‌توان آن را با وبا مقایسه کرد.

خلاصه کتاب عشق در زمان وبا

ماجرای کتاب گارسیا مارکز در سال‌های 1880 تا 1930 می‌گذرد. گابریل گارسیا مارکز رمان عشق در زمان وبا را در شش فصل نوشته است. این کتاب با صحنه‌ای آغاز می‌شود که دکتر خوونال اوربینو بالای سرجنازه‌ی دوستش «خرمیا د سنت آمور» در آپارتمانش حاضر می‌شود. علت مرگ خودکشی با استنشاق سیانوری است که برای چاپ عکس به کار می‌رود. این فصل از رمان از زاویه‌ی دید دکتر اوربینو روایت می‌شود. 5 فصل دیگر رمان نیز به روایت داستان از زوایه‌ی دید هرکدام از شخصیت‌ها می‌پردازد. خواننده با خواندن مجموعه‌ی این فصل‌ها کم‌کم به داستان پی می‌برد و ارتباط بین شخصیت‌های داستان و وقایع را پیدا می‌کند.
رمان زیبای گابریل گارسیا مارکز روایت یک مثلث عشقی است. ماجرا با عشق سوزان فرمینا داثا و فلورنتینو آریثا آغاز می‌شود. این عشق زمانی شکل گرفته که هر دو نفر بسیار جوانند. آن‌ها نامه‌های عاشقانه به هم می‌نویسند و رابطه‌شان به این شکل ادامه دارد. پدر فرمینا متوجه این رابطه‌ی عاشقانه می‌شود و از دخترش می‌خواد این رابطه را متوقف کند. دختر جوان با پدر مخالفت می‌کند. اما اوضاع اینطور نمی‌ماند، فرمینا پس از مدتی در می‌یابد احساسش به فلورنتینو تنها شور و هیجان جوانی است و این رابطه هیچ سرنوشتی ندارد. او رابطه نامزدیش با فلورنتینو را به هم می‌زند و تمام نامه‌های او را بازمی‌گرداند.
سپس فرمینا با مردی به نام دکتر خوونال اوربینو آشنا می‌شود و علی‌رغم بی‌علاقگیش به او باهم ازدواج می‌کنند. فلورنتینو بیان می‌کند که همواره منتظر فرمینا خواهد ماند هرچند بی قیدی اخلاقیش همچین اجازه‌ای به او نمی‌دهد با این حال سرنوشت چیزهای عجیبی برای این دو در آستین دارد....

دانلود کتاب عشق سالهای وبا

خرید نسخه pdf این کتاب در فراکتاب موجود نیست اما نسخه چاپی آن همراه با تخفیف در فراکتاب موجود است و با خرید آن می توانید از آن لذت ببرید.

دانلود رایگان کتاب عشق سالهای وبا بدون سانسور

 در ایران انتشارات باید زیر نظر وزارتخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل نماید به همین دلیل کتاب سالهای عشق در وبا نیز در فراکتاب متناسب با این قانون فراهم است.

دانلود رایگان کتاب صوتی عشق سالهای وبا بدون سانسور

کتاب صوتی عشق در سالهای وبا در فراکتاب موجود نیست اما همان طور که گفته شد نسخه چاپی آن در فراکتاب موجود می باشد.

خرید کتاب عشق در زمان وبا

نسخه چاپی کتاب عشق در زمان وبا را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب سفارش داده و با تخفیف خریداری کنید.

مشخصات کتاب عشق در زمان وبا در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: ققنوس
نویسنده: گابریل گارسیا مارکز
مترجم: بهمن فرزانه
تعداد صفحه: 542
موضوع: رمان خارجی
قالب: چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
542
دیویی :
863/64
شابک :
9789643115890
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه عشق در زمان وبا