امتیاز
5 / 0.0
نظر شما چیست؟

کتاب هابیت یا "آنجا و بازگشت دوباره" نوشته ی جی آر آر تالکین و ترجمه ی رضا علیزاده می باشد. این کتاب توسط انتشارات روزنه منتشر و روانه ی بازار کتاب شده است. 

معرفی کتاب هابیت

دریاچه‌هایی از جنس طلا، آدم‌های کوتاه قد، حضور اژدهایی با قدرت خارق‌العاده و تالارهای سنگی تنها بخش کوچکی از ذهن خلاق جان تالکین هست که انعکاس آن‌ها را در کتاب‌هایش می‌بینیم. جان تالکین با نبوغی خاص و با تکیه بر علم و دانش خود در زبان و تاریخ قرون وسطی کتابی همچون «هابیت» را آفریده است. داستان «هابیت» علاوه بر این‌که علاقه‌مندان به کتاب‌های تخیلی و فانتزی را میخکوب کرده سینما دوستان ژانر فانتزی و حماسی را نیز جذب خود کرده است.

خلاصه کتاب هابیت

انگیزه‌ی جان تالکین از نوشتن کتاب‌های فانتزی و تخیلی ایجاد دنیای میانی Middle-earth است تا در آن از زبان‌های فراساخته‌اش استفاده کند. سرزمین میانی  Middle-earthهمین دنیای انسان‌های امروزی است که هزاران سال پیش در آن اتفاق‌های کتاب‌های جان تالکین رخ می‌دهد. این سرزمین خیالی شامل چند دوره‌ی تاریخی مختلف است که هر یک از داستان‌های جان تالکین در یکی از این دوره‌ها به وقوع می‌پیوندد.
داستان کتاب هابیت مربوط به بیلبو بگینز، هابیتی است که زندگی راحت و بی چالشی را سپری می کند و به ندرت از محل زندگی اش دور می شود. اما زمانی که جادوگری به نام گاندولف و کوتوله های همراه او به در خانه اش می آیند تا بیلبو را برای رفتن به سفری ماجراجویانه راضی کنند، زندگی راحت و بی دغدغه ی این هابیت به حاشیه رانده می شود. گاندولف و همراهانش قصد دارند تا گنج بزرگی را به دست آورند که اژدهایی بزرگ و بسیار خطرناک از آن محافظت می کند. بیلبو با اکراه با آن ها همراه می شود اما هیچ نمی داند که در این سفر با حلقه ای جادویی و موجودی ترسناک به نام گالوم مواجه خواهد شد.

برشی از متن کتاب هابیت

اما بلادونا توک بعد از آن‌که همسر بانگو بگینز شد اصلاً ماجراجویی نکرد. بانگو، که پدر بیلبو بود، مجلل‌ترین حفرهٔ هابیتی را برای همسرش ساخت (و البته بخشی را با پولِ خود بلادونا) که هم زیر تپه بود، هم روی آن و هم کنارِ رود، همان‌جا هم تا آخر عمر زندگی کردند. اما هنوز احتمال داشت که بیلبو، تنها فرزندشان، با آن‌که ظاهر و رفتاری داشت که انگار نسخهٔ دوم پدر محکم و آرام‌اش است، ذره‌ای از شخصیت توک‌ها را هم گرفته باشد، ذره‌ای که فقط منتظر فرصتی بود تا خودی نشان دهد. این فرصت هرگز پیش نیامد، تا آن‌که بیلبو بگینز بزرگ شد، به پنجاه‌سالگی رسیده، و در همان خانهٔ پدری که شرح‌اش را دادم زندگی می‌کرد، و ظاهراً جا خوش کرده بود.

دانلود کتاب هابیت ترجمه علیزاده pdf

پی دی اف این کتاب در فراکتاب موجود نمی باشد و دانلود کتاب هابیت بدون سانسور نیز در فراکتاب امکان پذیر نیست. 

کتاب هابیت چند جلد است

کتاب هابیت دارای یک جلد می‌باشد. کتاب هابیت pdf نیز در فراکتاب موجود نیست. 

خرید کتاب هابیت زبان اصلی

نسخه چاپی کتاب هابیت را می‌توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید. 

بهترین ترجمه کتاب هابیت

ترجمه های متفاوتی از این کتاب ارائه شده است. می‌توان گفت ترجمه رضا علیزاده یکی از بهترین ترجمه ها می باشد. 

کتاب هابیت نشر روزنه

نشر روزنه چاپ و انتشار کتاب هابیت برعهده گرفته است.

جی آر آر تالکین

جان رونالد روئل تالکین John Ronald Reuel Tolkien  خالق رمان‌های خیالی و حماسی در ژانویه 1892 در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او از همان ابتدای جوانی به زبان و نوشتن علاقه داشت و در پی اختراع زبان‌های دیگر بود. او به دانشگاه آکسفورد رفت و در رشته‌ی علم زبان‌شناسی شروع به تحصیل کرد. جان تالکین در پی علاقه‌اش به زبان به عنوان پژوهشگر زبان مشغول به فعالیت و مطالعه شد و چند زبان مختلف را ابداع کرد. او حدود 14 سال در دانشگاه مرتون Merton در آکسفورد تدریس کرد و سال‌های زیادی را به مطالعه گذراند. کودکی جان تالکین در فقر، از دست دادن زودهنگام والدینش و سکونت او در دهکده «سیرهول میل» که در بین مزارع، چمنزارها، درختان و ساختمان‌های قدیمی بوددر خلق کتاب‌هایش  بسیار تاثیرگذار بوده است.

جان تالکین در سال 1973  درگذشت و در دهکده وولورکوت (Wolvercote) به خاک سپرده شد.

خرید کتاب هابیت

جهت خرید نسخه چاپی کتاب هابیت به سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب مراجعه کنید. 

مشخصات کتاب هابیت در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزنه
نویسنده: جی آر آر تالکین
مترجم: رضا علیزاده
تعداد صفحه: 432
موضوع: رمان خارجی، داستان خارجی
قالب: چاپی با تخفیف

 

صفحات کتاب :
432
شابک :
9789643342005
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه هابیت