امتیاز
5 / 0.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
155,000
9%
ت 141,050
نظر شما چیست؟

کتاب جستارهایی در باب عشق نوشته آلن دوباتن و ترجمه گلی امامی می باشد و انتشارات جامی نشر آن را بر عهده گرفته است.

معرفی کتاب جستارهایی در باب عشق

کتاب جستارهایی در باب عشق اثر برجسته و شناخته شده‌ی آلن دوباتن است که با نگاهی فلسفی موضوع عشق را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. 
دوباتن در کتاب جستارهایی در باب عشق با بهره‌گیری از نظرات ارسطو، سارتر، ویتگنشتاین و گروچو مارکس، داستان عاشقانه‌ای بسیار خلاقانه و پر جزئیات خلق کرده که از دریچه‌ی فلسفه مورد پرداخت قرار گرفته است.
کتاب جستارهایی در باب عشق به شما در گرفتن تصمیم‌های درست و جلوگیری از اشتباهات احتمالی در یک رابطه‌ی عاطفی بسیار کمک می‌کند، خواندن آن را از دست ندهید.

خلاصه کتاب جستارهایی در باب عشق

ماجرای کتاب جستارهایی در باب عشق (Essays In Love) درباره زن و مردی است که به طور اتفاقی در پروازی کنار هم قرار می‌گیرند و پس از اینکه گفت‌و‌گویی کاملا عادی میان آن‌ها شکل می‌گیرد، بیشتر به هم توجه می‌کنند و بعد از پایان پرواز نیز تصمیم می‌گیرند همدیگر را ملاقات کنند.
در ادامه این دو نفر بیشتر با هم آشنا می‌شوند، سعی می‌کنند همدیگر را تحت‌ تاثیر قرار دهند و کارهایی برای هم انجام دهند. رفته رفته عاشق می‌شوند و دیگر جنبه‌های این رابطه خود را نمایان می‌کند. درگیری‌ها و فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند و… آلن دوباتن (Alain de Botton) نیز در این مسیر از ابتدا همه‌ی رفتارها، احساسات، واکنش‌ها و هر آنچه را که در یک رابطه عاشقانه مهم و قابل توجه باشد زیر نظر می‌گیرد و به بررسی آن می‌پردازد.
فهرست مطالب کتاب
تقدیرگرایی در عشق، بت‌سازی، معنای پنهانِ اغواگری،اصالت، ذهن و جسم،مارکسیسم، نت‌های ناکوک
، عشق یا لیبرالیسم، زیبایی، عشق گویا، در او چه می‌بینید؟
، شک و ایمان، صمیمیت، تأیید من، دمدمی مزاجیِ دل، هراس از شادی، انقباض‌ها، تروریسم عاشقانه، فراسوی نیک و بد، تقدیرگرایی روانی، خودکشی، عقده‌ی مسیح،حذف کردن، درس‌های عشق

متن کتاب جستارهایی در باب عشق

وقتی از موضع عشق یک‌ سویه به کسی (یک فرشته) نگاه می‌کنیم و در مورد لذت‌هایی خیال‌پردازی می‌نماییم که از بودن با او در بهشت ممکن است ارزانی ما نشود، آن وقت ناخودآگاه مستعد آن هستیم تا یک خطر بزرگ را نادیده بگیریم. اینکه اگر او هم به عشق‌مان جواب مثبت بدهد، ممکن است بسیار زود جذابیتش برای ما رنگ ببازد. ما به این دلیل عاشق می‌شویم که مشتاقیم به همراه کسی که به اندازه بدی‌های خودمان خوب و ایده‌آل است از فساد خودمان بگریزیم. خب، اما اگر این فرد روزی برگردد و به عشق ما جواب مثبت بدهد، آن وقت چه؟ فقط می‌توانیم شوک‌زده شویم. در این صورت آن موجود الهی، آن طور که ما امید داشتیم چگونه می‌تواند این قدر بد سلیقه باشد که فردی مثل ما را دوست داشته باشد؟ اگر برای عاشق شدن، باید باور داشته باشیم که معشوق به طریقی از ما برتر است، وقتی که عشق‌مان پاسخ مثبت بگیرد، آیا با یک تناقض تلخ و ظالمانه روبه‌رو نمی‌شویم؟ اگر او واقعا این قدر شگفت‌انگیز است، چطور می‌تواند فردی مثل من را دوست داشته باشد؟
2 برای دانشجویان روان‌شناسی عشق هیچ زمانی غنی‌تر از حال و هوا و گیجی صبح روز بعد از واقعه وجود ندارد. اما کلوئه در مقایسه با گیجی زمان بیدار شدن از خواب کارهای مهم‌تری داشت. او به حمام مجاور اتاق خواب رفته بود تا موهایش را بشورد و من از صدای برخورد آب بر روی کاشی‌های حمام بیدار شدم. در تخت ماندم، و خودم را در میان هیئت و رایحه به جای مانده‌ی او در ملحفه‌ها غرق کردم. صبح شنبه بود و پرتوهای بی‌رمق خورشید ماه دسامبر از پشت پرده‌ها به درون اتاق می‌تابیدند. این برای من یک امتیاز بود که در حریم و منزل او به خود پیچیده بودم و به چیزهایی نگاه می‌کردم که زندگی روزانه‌ی او را پر می‌کند، به دیوارهایی که هر روزه رو به آن‌ها از خواب بلند می‌شود، به ساعت شماطه‌دارش، به بسته آسپرین، و به ساعت مچی و گوشواره‌هایش که بر روی پاتختی نمایان بود. عشق من در قالب شیفتگی به چیزهای متعلق به کلوئه تجلی یافته بود. شیفتگی به نشانه‌های مادی یک زندگی که هنوز می‌بایست به طور کامل آن را کشف می‌کردم. اما به نظر می‌رسید بی‌نهایت غنی است، و سرشار از شگفتی‌ها، زیرا موجودی خارق‌العاده همه روزه آن‌ها را لمس می‌کرد. در یک گوشه اتاق یک رادیوی زرد درخشان قرار داشت، یک پوستر از نقاشی‌های ماتیس که بر یک صندلی تکیه داشت. لباس‌های دیشب‌اش که در کمد نزدیک آینه آویزان بودند. یک ستون کتاب‌های جلدِ نرم که بالای قفسه روی هم چیده شده بودند و کمی آن طرف‌تر کلیدها و کیف دستی، یک بطری آب معدنی و گوپی فیل عروسکی بر روی کشویی جای داشتند. با نوعی شیفتگی خاص، نسبت به هر چیزی که متعلق به او بود عاشق شده بودم. همه‌ی آن‌ها مسحور کننده، برازنده، و متفاوت از همه‌ی چیزهایی بودند که آدم می‌توانست به شکل عادی در فروشگاه‌ها خریداری کند.

بهترین ترجمه کتاب جستارهایی در باب عشق

نسخه اصلی (انگلیسی) کتاب جستار‌هایی در باب عشق (Essays in love) نثری روان و قابل فهم‌ دارد و اگر می‌خواهید کتاب را به زبان فارسی بخوانید گلی امامی، مشهورترین ترجمه از جستار‌هایی در باب عشق آلن دو باتن را انجام داده است و این کتاب توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است، اما از آن‌جایی که بخش‌هایی از این کتاب در ترجمه گرفتار ممیزی شده است، ممکن است در بخش‌هایی از کتاب به ترجمه تحت اللفظی و گاهی ناقص بربخورید.
 گلی امامی درباره کتاب جستار‌هایی در باب عشق  می‌گوید:« این کتاب درباره‌ی رابطه عاشقانه‌ای است که مراحلش را دو باتن از دیدگاه‌های فلسفی و روان‌شناختی بررسی می‌کند.»
گلرخ ادیب محمدی که با نام گلی امامی شناخته می‌شود، در سال 1344 به مدرسه‌ی مترجمی اشمیت در آلمان رفت. کتاب «سرافینا» اثر مری کتلین هریس، اولین اثر ترجمه شده گلی امامی است که در سال 1349 منتشر شد.
شناخته‌‌شده‌ترین ترجمه‌ی گلی امامی، ترجمه‌ی کتاب «دختری با گوشواره‌ی مروارید» است که در سال 1397 منتشر شد. بیش از پنجاه سال است که گلی امامی به عنوان مترجم حرفه‌ای مشغول به کار است و در دهه‌های 70 و 80 علاوه بر ترجمه، مدیریت کتاب فروشی زمینه را هم برعهده داشت. گلی امامی درباره‌ی والاترین نوع ترجمه می‌گوید: «ترجمه امری با ارزش و والا است که مترجم وامدار صاحب اثر باشد. کاستن یا افزودن به متن اثر تنها به مقداری قابل پذیرش است که قلم نویسنده آسیب نبیند یعنی هویت مترجم مشخص نشود.»

نقد کتاب جستارهایی در باب عشق

نیمه‌ی گمشده کسی است که همه‌ی ما در زندگی به دنبالش هستیم. اما چه‌طور شد که ما انسان‌ها به دو نیم تقسیم شدیم؟
داستانی در اسطوره‌ی یونان می‌گوید‌ در زمان یونان باستان، انسان‌ها بیش از امروز قدرتمند بودند؛ آن‌ها دو سر، چهار دست و چهار پا داشته‌اند. روزی زئوس، خدای خدایان برای اینکه بتواند در مقابل انسان‌ها بایستد و آن‌ها را شکست دهد، این موجودات را به دو نیم کرد، از آن‌جا بود که هر انسان نیمه‌ی گمشده‌اش را جست‌وجو کرد و هنوز همه‌ی انسان‌ها به دنبال نیمه گمشده‌ی خودشان می‌گردند؛ اما برای دست یافتن به این عشق، حاضرند چه‌قدر جست‌وجو کنند؟ برای رسیدن به این عشق، حاضرند چه چیزهایی را نادیده بگیرند یا چقدر اقرار کنند؟ چه آسیب‌هایی بزنند و چه آسیب‌هایی ببینند؟
آلن دوباتن در کتاب جستار‌هایی در باب عشق سعی می‌کند به این سوال‌ها پاسخ دهد و روند پیشرفت و سقوط یک ارتباط عاشقانه را از نگاه فلسفی و روانشناختی بررسی می‌کند.

قیمت کتاب جستارهایی در باب عشق

کتاب جستارهایی در باب عشق در سایت و اپلیکیشن فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی جستارهایی در باب عشق

این کتاب به صورت صوتی در فراکتاب موجود نیست.

جستارهایی در باب عشق انگلیسی

این کتاب به صورت انگلیسی در فراکتاب موجود نیست.

خرید کتاب جستارهایی در باب عشق

خرید نسخه چاپی این کتاب در فراکتاب فراهم شده است.

خرید کتاب جستارهایی در باب عشق

مشخصات کتاب جستارهایی در باب عشق در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نیلوفر
نویسنده: آلن دوباتن
مترجم: گلی امامی
تعداد صفحه: 228
موضوع: نگاهی فلسفی به موضوع عشق
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

صفحات کتاب :
228
دیویی :
128/46
شابک :
9789644484780
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه جستارهایی در باب عشق