نظر شما چیست؟

کتاب در باب حکمت زندگی نوشته‌ی آرتور شوپنهاور، ترجمه محمد مبشری و چاپ نشر نیلوفر است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. در باب حکمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور، یک راهنمای زیستن است. با وجود اینکه نگاه و اندیشه شوپنهاور به زندگی بسیار بدبینانه بوده است اما این اثر او با دیدگاه‌های تلخ و نه‌ چندان امیدوارانه او تا حدودی فاصله دارد.

خلاصه کتاب در باب حکمت زندگی

در باب حکمت زندگی اثر آرتور شوپنهاور، یک راهنمای زیستن است. با وجود اینکه نگاه و اندیشه شوپنهاور به زندگی بسیار بدبینانه بوده است اما این اثر او با دیدگاه‌های تلخ و نه‌ چندان امیدوارانه او تا حدودی فاصله دارد.
دغدغه‌ی در باب حکمت زندگی مسئله‌ی سعادت بشر است؛ و شوپنهاور در طول این کتاب به این موضوع می‌پردازد. بعد از خواندن این کتاب هم نوع نگاهتان به زندگی تغییر خواهد کرد و هم نظرتان نسبت به فلسفه. دیگر فلسفه را یک موضوع سخت، پیچیده و بلااستفاده نخواهید دانست.

نقد کتاب در باب حکمت زندگی

موضوعی که درمورد کتاب‌های شوپنهاور مطرح است این است که علی‌رغم شهرت او در فلسفه، آثارش از پیچیدگی زیادی برخوردار نیستند به طوری که نوشته‌های شوپنهاور در مقایسه با سایر فیلسوفان نثر بسیار خوش‌خوان‌تری دارند؛ و به راحتی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و از مطالعه‌شان لذت برد.
کتاب در باب حکمت زندگی شش فصل دارد:
تقسیم‌بندی موضوع
درباره آنچه هستیم
درباره آنچه داریم
درباره آنچه می‌نماییم
اندرزها و اصول راهنمای عمل
درباره تفاوت‌های سنین گوناگون
در فصول ابتدایی به برنامه بشر و نحوه زندگی فعلی او پرداخته می‌شود. در فصول بعدی قرار است این برنامه را شوپنهاور به چالش بکشد. او ابتدا سعادت بشر را تعریف کرده و پس از آن ما را به سمت خوشبختی مورد نظر خودش هل می‌دهد.
در نهایت، این کتاب اثری متفاوتی در دسته‌ی کتاب‌های فلسفی است. کتابی ساده، خوش‌خوان و از همه مهم‌تر کاربردی.

جملات کتاب در باب حکمت زندگی

«هر کس می‌تواند توقع آبرومند بودن داشته باشد. اما توقع شهرت داشتن، منحصر به افراد استثنایی است. زیرا شهرت فقط در اثر دستاوردهای فوق‌العاده حاصل می‌شود. این دستاوردها یا مربوط به اعمال آدمی می‌شود یا به آثار او و بنابراین برای شهرت دو راه باز است. برای دستیابی به اعمال بزرگ به ویژه قلب بزرگ و برای رفتن به راه خلق آثار، ذهنی بزرگ لازم است. هر یک از این دو راه مزایا و مضرات خود را دارند. تفاوت اصلی این است که اعمال گذرا هستند، اما آثار ماندگارند. شریف‌ترین عمل همیشه زمانی کوتاه تاثیرگذار است. اما اثر نبوغ آسا در طول همه اعصار تاثیری ماندگار دارد و انسان‌ها را ارتقا می‌دهد.»

«وقتی کسی جوان، زیبا، ثروتمند و مورد احترام است می‌پرسیم که آیا شاد هم هست؟ تا بدانیم که خوشبخت است یا نه. ولی اگر شاد باشد، دیگر فرقی نمی‌کند که جوان است یا پیر، راست قامت است یا گوژ پشت، ثروتمند یا فقیر؛ چنین کسی شادکام است. و این او را بس است.»

«موجودی که ارزشمندی یا بی‌ارزش بودن آن، وابسته به نظر دیگران باشد، چه موجود اسفباری است.»
«بر صحنه‌‌ی نمایش، یکی نقش امیر، دیگری نقش دیوان‌سالار و سوّمی نقش خادم یا سرباز یا فرمانده‌‌ی لشکر و این‌ها را ایفا می‌کند. امّا این تفاوت‌ها فقط در ظاهر وجود دارند. واقعیت درونی و هسته‌‌ی این نمودها نزد همه‌ی آدمیان یکی است و این واقعیّت عبارتست از بازیگری بینوا در نمایشی خنده‌آور با همه‌ مصیبت‌ها و گرفتاری‌هایش.»

متن کتاب حکمت زندگی

متن حکمت زندگی

کتاب در باب حکمت زندگی pdf

در باب حکمت زندگی pdf و کتاب صوتی در باب حکمت زندگی در فراکتاب عرضه نشده است، شما می‌توانید نسخه چاپی این کتاب را با تخفیف ویژه از فراکتاب دریافت کنید.

درباره آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی است؛ او در سال 1788 دردانتسیگ (گدانسک) متولد شد. پدرش تاجری هلندی و مادرش نویسنده‌ای مشهور بود. زندگی او پس از خودکشی پدرش دچار تغییر و تحولاتی شد. او در دانشگاه برلین به تحصیل در رشته فلسفه و علوم طبیعی مشغول شد. شوپنهاور از فیلسوفانی بود که دیدگاهی بسیار تلخ و بدبینانه نسبت به زندگی و مردمان داشت.
نقل قولی از مادر وی هست که می‌گوید :« نمی‌دانم دنیا و مردمش با پسر من چه کرده‌اند که او چنین آن‌ها را تقبیح می‌کند؟»
او به شدت در دوران تحصیلش در برلین تحت تاثیر اندیشه‌های کانت قرار گرفت و هم‌چنین فعالیت‌های خود او بر نظریات و اندیشه‌های فیلسوفانی نظیر نیچه تاثیر به‌سزایی داشت.
زندگی شخصی شوپنهاور نیز بسیار عجیب بود. او هرگز ازدواج نکرد و همچنین اجازه نمی‌داد کسی زیاد با او ارتباط بگیرد و در نظرش معاشرت کار بیهوده و آسیب‌زننده‌ای بود.

کتاب در باب حکمت زندگی pdfرایگان

ناشر و مترجم این کتاب در حال فروش آن هستند و اجازه انتشار رایگان آن را نداده‌اند. دانلود کتاب در باب حکمت زندگی به صورت رایگان باعث تضییع حق نویسنده و ناشر خواهد شد.

بهترین ترجمه کتاب در باب حکمت زندگی

تنها نسخه فارسی موجود از کتاب در باب جکمت زندگی ترجمه‌ی محمد مبشری و چاپ نشر نیلوفر است؛ که البته ترجمه قابل دفاعی هم دارد. متون فلسفی به دلیل دشواری متن کار ترجمه را سخت می‌کنند، اما ترجمه محمد مبشری به خوبی توانسته به اصل کتاب وفادار باشد و مفاهیم را نیز به درستی منتقل کند.

چرا باید کتاب در باب حکمت زندگی را بخوانیم؟

معمولاً کتب فلسفی مورد پسند عامه مردم واقع نمی‌شوند؛ چرا که علاوه بر خوانش دشوارشان گاهی از تئوری فراتر نرفته و کاربردی نیستند. اما در باب حکمت زندگی، کتابی است که برای زیستن و چگونه زیستن نوشته شده و قطعاً می‌توان از بعضی از مفاهیم و اصول نقل شده در کتاب برای یک زیستن خردمندانه در جهان مدرن استفاده کرد. این کتاب مورد تایید افرادی همچون آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف معروف و پرفروش معاصر نیز هست.

کتاب های آرتور شوپنهاور

کتاب های آرتور شوپنهاور را با کلیک بر روی نامش در بالای صفحه در فراکتاب ملاحظه بفرمایید.

خرید کتاب در باب حکمت زندگی

شما می‌توانید نسخه چاپی و فیزیکی کتاب در باب حکمت زندگی را از مجموعه فراکتاب با تخفیف ویژه تهیه کنید.

خرید کتاب در باب حکمت زندگی

مشخصات کتاب در باب حکمت زندگی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نیلوفر
نویسنده: آرتور شوپنهاور
مترجم: محمد مبشری
تعداد صفحه: 280
موضوع: کتاب درباره فلسفه زندگی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

 

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
280
دیویی :
193
شابک :
9789644484070

کتاب های مشابه در باب حکمت زندگی