امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای علم اقتصاد

کتاب راهنمای علم اقتصاد توسط متیو بیشاپ نوشته شده است. نویسنده این کتاب هم از چهره های شناخته شده محفل های آکادمیک و ژورنالیستیِ اقتصاد است.

متیو بیشاپ، یکی از دبیران ارشد گروه اکونومیست که طی سال های اخیر در پروژه های نظریِ اقتصادی بسیاری مشارکت کرده و در برجسته ترین دانشگاه های بریتانیا به شکل مدعو یا ثابت تدریس کرد هاست.

بیشاپ در کتاب راهنمای علم اقتصاد با زبانی ساده که متناسب با هر سطح مخاطبی است طیف گسترده ای از مفاهیم اقتصادی را توضیح می دهد که اگر بخواهیم عمده آن ها را به چند گروه تقسیم کنیم، به دسته های پنج گانه زیر می رسیم.

قطعا پرمخاطب ترین دسته ای که در این اثر قرار دارد مفاهیم مربوط به اقتصاد کلان هستند. اقتصاد خرد، وجه دیگر علم اقتصاد که به نوعی برادر یا خواهر دوقلوی اقتصاد کلان است، بخش عمده دیگری از این کتاب را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از دسته های مفاهیم این کتاب هم مربوط به «تاریخ اندیشه اقتصادی » است.

دسته نهایی مفاهیم کتاب راهنمای علم اقتصاد هم به نوعی مربوط به سازمان ها و جغرافیاهای اقتصادی و سیاسی است. این دسته که شامل عبارت هایی چون «حوزه یورو » ،« اتحادیه اروپا » ،« بانک جهانی » و «صندوق بین المللی پول » می شود، به سادگی می تواند مخاطب را با دلیل پیدایش، سرگذشت و وضعیت کنونی بسیاری از این نهادها آشنا کند.

بخشی از متن کتاب راهنمای علم اقتصاد

درحالی که اقتصاد کلان در آشفتگی به سر می برد و نیازمند بازاندیشی های فوری است، اقتصاد خرد مهیج است، چراکه از نوعی رنسانس بهره می برد که پیش برنده آن دو انقلاب فکری است.

نخستین انقلاب، حاصل آخرین موج های نوآوری در عرصه فن آوری است، به ویژه در بخش فن آوری اطلاعات. این بخش برای اقتصاددان ها داده های بسیاری را تولید کرده که می توانند تحلیل شان کنند.

صفحات کتاب :
548
کنگره :
HD۶۲
دیویی :
۳۳۰/۰۳
کتابشناسی ملی :
6126439
شابک :
978-622-713403-2
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه راهنمای علم اقتصاد