امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب به حساب تاریخ


کتاب به حساب تاریخ توسط پیتر ترچین و دانیل هویر نوشته شده است.
به حساب تاریخ نشان می دهد ما چقدر با اجدادمان و همچنین با سایر نوع بشر معاصرمان نزدیکی و مشابهت داریم. همه ما به سازماندهی و وحدت اجتماعی در میان جمعیت های بزرگ و متنوع نیازمندیم. همه ما به نوآوری برای بقا در فضای فیزیکی و اجتماعی اطراف خود نیازمندیم.

همه ما نیاز داریم برای مقابله با بلایای طبیعی از تجربیات دیگران بیاموزیم و با همسایگان تعامل داشته باشیم؛ حتی اگر آنها مقاصدشان کاملا نیک نباشد. در عین حال، نوعی تداوم عمیق در زندگی نمادین ما وجود دارد. ما عمارت های بزرگ می سازیم تا هوش و خلاقیت خود را به رخ بکشیم؛ و خود را مقید به مناسکی می دانیم که بخشی از هویت ما را شکل می دهند. همه ما آرمان هایی داریم که برای تحقق شان تلاش می کنیم.

این دغدغه ها حداقل از زمان پیش از انقلاب کشاورزی، نوع بشر را درگیر خود کرده است. به رغم گذر از نقاط عطف فراوان در تاریخ بشر، همچنان الگوهای زیادی در تاریخ مشترک انسان ها باقی مانده است که تغییر نکرده اند و کشف شان برای درک بهتر آینده نیز ضروری است. رسالت کتاب به حساب تاریخ همین است.

بخشی از متن کتاب به حساب تاریخ

تحرک اجتماعی: نامشخص است، هرچند که نشانه هایی از یک طبقه نخبه موروثی بزرگ موجود است. افزایش ثروت مدفون در مقبره های مقامات دون پایه تر در حوالی پایان این دوره حاکی از افزایش تحرک اجتماعی است.

تحرک شغلی: افزایش شمار استادکاران در حوالی پایان این دوره حاکی از افزایش تحرک شغلی و یا کاهش نابرابری اجتماعی است.

صفحات کتاب :
336
کنگره :
D۲۰
دیویی :
۹۰۹
کتابشناسی ملی :
8408988
شابک :
978-622-7134-10-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه به حساب تاریخ