کتاب راهنمای بازارهای مالی pdf رایگان

چرا این بازارها به وجود می‌آیند و چگونه عمل می‌کنند؟

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای بازارهای مالی

کتاب راهنمای بازارهای مالی نوشته مارک لوینسون از این منظر داری اهمیت است که معنای بازار وکارکردهای دقیق آن را موشکافانه مورد بررسی قرار داده و نشان می دهد بدون اتکاء به اصل تجارت آزاد نمی توان در دنیای معاصر اقتصاد کاری از پیش برد.

در فصل اول کتاب راهنمای بازارهای مالی به ابزارهای بازار و اصطلاحات و اصولی پرداخته شده که هر فعال اقتصادی باید آن ها را بداند. در فصل دوم کتاب پیش زمینه ای از بازارهای ارزی که محل تعیین نرخ های تسعیر هستند، مورد بررسی قرار گرفته است. فصل سوم به طور خاص به بازارهای فاینانس کوتاه مدت پرداخته و فصل چهارم نیز برقراردادهای آتی تمرکز دارد.

کتاب راهنمای بازارهای مالی تلاش کرده به زبانی ساده و گویا موضوعات را مورد کنکاش قرار دهد و اطلاعاتی دقیق و کاربردی در اختیار فعالان اقتصادی بگذارد که به صورت روزانه ممکن است درگیر آن ها باشند.

بخشی از متن کتاب راهنمای بازارهای مالی

بازارهای مالی از آن زمان برقرار بوده اند که بشر یک جانشین شد و محصولاتی را کاشت که می توانست با دیگران معامله کند. این کشاورزان نخستین، بعد از یک برداشت بد مجبور به فراهم آوردن دانه برای کاشت محصول فصل آینده و شاید تهیۀ غذا برای حفظ خانواده شان بودند.

هر دوی این مبادلات مستلزم این بود که آن ها برای گرفتن دانه یا غذا از سایرین اعتبار کسب کنند. همچنین بعد از یک برداشت خوب، کشاورزان باید دربارۀ این موضوع تصمیم می گرفتند که محصول مازاد را بلافاصله معامله کنند یا آنکه آن را ذخیره نمایند؛ تصمیمی که برای هر معامله گر بازار کالا در قرن بیست ویکم نیز آشنا به نظر می رسد.


سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
192
کنگره :
HG۱۷۳‏‫‭/ل۹ر۲ ۱۳۹۸
دیویی :
۳۳۲
کتابشناسی ملی :
5572455
شابک :
978-622-99116-5-5

کتاب های مشابه راهنمای بازارهای مالی