امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟
این کتاب مربوط به سال اول جنگ تحمیلی و آشنایی مقدماتی با اشخاص، مکان ها و قراردادهایی که هر یک به نوبه خود در بروز و ادامه جنگ عراق با ایران موثر بوده است می پردازد. همه چیز درباره جنگ از 14 بخش تشکیل شده که برخی عناوین آن عبارتند از: عراق کجاست؟ قرارداد الجزایر، مهمترین قراردادهای مرزی ایران و عراق، حزب بعث، صدام کیست؟ و ...

اگر امروزه ژانر ادبیات دفاع مقدس در کشور و حتی خارج از مرزهای کشور پژواک رسایی دارد و اگر به شهادت دوست و دشمن نویسندگان حوزه ادبیات جنگ ما یک سر و گردن بلندتر از سایر اقرانشان در نقاط مختلف دنیا هستند و اگر آثار انسان گرایانه، نجیب و خوش پرداخت عرصه دفاع مقدس، با اختلاف معناداری جلوتر از کتاب های وابسته به گونه «ادبیات مقاومت» در جهان قرار گرفته اند و به عنوان میراث ادبی مشترک کلیه جوامع حق پرست، عدالت خواه و دینمدار تلقی شده و همچنان قابلیت طرح و عرضه در سطح های وسیع تر جهانی را دارند و ... همه و همه این دستاوردها ریشه در رویکرد منطقی و پژوهشی نسل اول نویسندگان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد که بی تردید سهم و نقش مرتضی سرهنگی در این میان غیرقابل انکار است.

این نویسنده خوش قریحه و خلاق که تاکنون بیست و یک عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کرده، در طول سال های جنگ تحمیلی به عنوان روزنامه نگار در جبهه ها حضور فعالانه ای داشته است؛ وی همچنین در جایگاه مدیریت دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، تاکنون منشا خدمات ارزشمندی بوده است که خوشبختانه این روند همچنان استمرار دارد.

سرهنگی با انتشار کتاب «همه چیز درباره جنگ» بار دیگر نشان داد که در مسیر آگاهی بخشی درباره حقایق مکتوم مانده و نامکشوف دفاع مقدس هیچ نقطه پایانی برای خودش متصور نیست که از رزمندگان آموخته است که مقصد مردان خدا در بی مقصدی راه نهفته است. وی در مقدمه کوتاهی بر کتاب عنوان می کند که این اثر نخستین جلد از مجموعه ای هشت جلدی درباره جنگ هشت ساله ایران و عراق است و مجلدات دیگر آن در آینده ای نزدیک به طبع می رسد.

مخاطبان هدف سرهنگی در این اثرٰ گروه سنی نوجوانان و جوانان هستند از این رو وی مهم ترین وقایع جنگ را با زبانی ساده به رشته تحریر درآورده٬ که آشنایی مقدماتی با اشخاص٬ مکان ها و قرارداد های که مربوط به قبل از جنگ و در حین جنگ می باشد از جمله مباحث آن است.

مجلد حاضر مشتمل بر رویدادهای سال اول جنگ تحمیلی بوده و همراه با عکس ها و اسناد مرتبط به طبع رسیده است.
صفحات کتاب :
64
کنگره :
‫‬‭DSR1600‫‭/س4ھ8 1388
دیویی :
‫‬‭955/0843
کتابشناسی ملی :
2986389
شابک :
978-964-506-472-1
سال نشر :
1391
شابک دیجیتال :
978-600-03-1472-9

کتاب های مشابه همه چیز درباره جنگ